OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OM FOOTWAY
Team Footway driver specialiserade butiker online. Vi vill skapa relevanta platser för mötet mellan kunder och tillverkare. Kundernas värderingar inom kvalitet, pris och miljö tror vi kommer vara avgörande för framtidens produkter.
Med vår tillväxttakt ställs vi ständigt inför nya utmaningar och tvingas tänka bortom ett traditionellt sätt att arbeta med kundsupport. Vi befinner oss i ett otroligt spännande skede just nu med en nylanserad plattform och 8 specialiserade onlinebutiker som under året ska bli fler. Våra online butiker finns idag på 24 marknader och servar årligen över 3 miljoner kunder med ca 800 varumärken.
Vi är långt ifrån traditionella, försöker att inte ta oss själva på för stort allvar och jobbar hela tiden med att utveckla vårt självledarskap. Vi strävar efter att arbeta i helt autonoma team och trivs inte i hierarkiska strukturer. Saker som ligger oss varmt om hjärtat är kundupplevelse, kontinuerligt lärande och kamratskap. Säger du “enkelhet, automatisering och ett datadrivet arbetssätt” säger vi JA!
Är du tysktalande och redo för nya utmaningar? Välkommen till en spännande resa! Här får du inte bara en roll med fokus på service och kundkontakter, utan även chansen att vara en del av en inkluderande gemenskap som värdesätter din potential och ambition. Låt din karriär ta fart hos oss!
OM FOOTWAY:
Footway växer i en dynamisk fas och äventyrar det traditionella kundservicearbetet där "enkelhet, automatisering och ett datadrivet arbetssätt” blir en viktigt del. De lanserade nyligen sin egenutvecklade AI-bot, Polly samt uppgraderade sin plattform, Footway+, och fler specialiserade onlinebutiker står på agendan. Företaget värdesätter ödmjukhet, främjar självstyrande team och brinner för enastående kundupplevelser.
OM TJÄNSTEN
Kundserviceteamet består av ett mindre team med engagerade individer som gemensamt löser kunders behov och problem. Förutom daglig kontakt via telefon och mejl, finns möjlighet att delta i projekt för att förbättra kundupplevelsen, inklusive automatisering och digitalisering. Ai-boten Polly är en ny teknologi som stöttar i kundinteraktioner och möjliggör betjäning på flera språk och marknader. Det främjar också ökat samarbete inom företaget för att stärka både Polly och Footway.
VI SÖKER DIG SOM:
Vi letar efter dig som har ett stort kundhjärta! Du är servicefokuserad och älskar att möta nya människor. Du har ett inkluderande tankesätt och trivs med att jobba i grupp. Du är även en orädd problemlösare med förmåga att hitta kreativa vägar och är trygg med att fatta beslut, samtidigt som du är öppen för förändring och snabbt kan anpassa dig till nya situationer och arbetssätt. Vi ser även att du:
Talar och skriver tyska, svenska och engelska obehindrat (meriterande med fler språk)
Har en fullständig gymnasieutbildning
Har erfarenhet av kundservice per telefon och mail
PRAKTISK INFORMATION
Uppdragsgivare: Footway
Start: Enligt överenskommelse
Placering: Kista
Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning med inledande provanställning
Arbetstider: Mån – fre 08:00 – 17:00
Lön: Individuell lönesättning och kollektivavtal
VI ERBJUDER DIG
Workz är specialister på kundservice. Som anställd hos oss får du en rejäl grundutbildning, därefter löpande träning och utbildning inom olika delar av kundservice som kommunikation, kundhantering och affärsmässighet. Efter genomförd utbildning blir du certifierad i kundservice.
Vårt erbjudande till dig som anställd hos Workz Sweden inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor en dedikerad konsultchef som utbildar, utvecklar och finns tillgänglig för dig som konsult hos oss.
ANSÖKAN
Vi genomför tester som första steg i rekryteringen. Testet skickas till din mail direkt efter ansökan och behöver slutföras, för att bli en aktuell kandidat. Se gärna filmen om vår rekryteringsprocess.
Kontakt: Vid frågor, kontakta vårt rekryteringsteam på rekrytering@workz.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulrica Engbrink
Jonas Norén
Emmy Angeklint
Sanna Larsen
Daniel Topic