OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om bolaget
Arctic grundades 1986 och är ett familjeägt bolag. De är en registrerad försäkringsförmedlare som lyder under Finansinspektionen och har sedan start möjliggjort för sina kunder att följa den tekniska och samhälleliga utvecklingen tack vare deras framåtblickande försäkringslösningar.
Arctic erbjuder en stor bredd av produktförsäkringar för att du ska känna dig trygg vid en eventuell skada. Deras försäkringar är tilläggsförsäkringar som täcker upp för kostnader där din hemförsäkring inte räcker till. De erbjuder snabb hjälp när en skada uppstår och har över 30 års erfarenhet som försäkringsförmedlare.
Arctic brinner för sina kunder och de är stolta över hur nöjda kunder de har. De jobbar ständigt för att bli ännu bättre och hjälpa sina kunder att känna sig trygga med sina försäkringar. Företaget har en god kultur vilket innebär att de är engagerade, lyssnar och hör på varandra. Här fyller alla medarbetare en funktion och det finns en bra arbetsmiljö.
Om tjänsten
Nu söker Arctic stöttning i form av en tysktalande kundservicemedarbetare till sitt team på cirka 14 personer. I den här rollen kommer du att ha breda arbetsuppgifter men fokus kommer att ligga på kundservice till den svenska och tyska marknaden.
Dina primära arbetsuppgifter kommer att innefatta:
- Kundservice via telefon och mejl
- Hantera ärenden kring skador och försäkringar
- Registrera kunddata och order
- Posthantering
- Övrig administration
Om dig
För att trivas i den här rollen tror vi att du som person är driven och prestigelös men samtidigt noggrann och strukturerad då du kommer att hantera administrativa uppgifter. Det är viktigt att du har ett kundfokus och brinner för god service i och med att Arctic värderar sina nöjda kunder högt och alltid vill ge ett gott intryck. Du kommer att ingå i ett familjärt och sammansvetsat team vilket innebär att vi gärna ser att du är en lagspelare som är hjälpsam samt stöttar andra.
Kvalifikationer
- Avslutad gymnasial utbildning
- Flytande i svenska och mycket goda kunskaper i tyska
- Det är meriterande om du sedan tidigare har erfarenhet av kundtjänst eller en serviceinriktad roll. Vidare är det ett plus med ett tekniskt intresse.
Tillträde, omfattning och anställning
Arbetstiderna är måndag till fredag med kontorstider. Detta är en direktrekrytering där du blir anställd direkt av Arctic, anställningen inleds med en provanställning. Bolaget sitter i fina lokaler i Segeltorp, Huddinge. Vi ser gärna att du kan starta så snart som möjligt men tar hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Erik Blom på erik.blom@hero.se.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
We are heart working”
Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445