Tysktalande kundservicemedarbetare till Footway

Tysktalande kundservicemedarbetare till Footway

Arbetsbeskrivning

OM FOOTWAY

Team Footway driver specialiserade butiker online. Vi vill skapa relevanta platser för mötet mellan kunder och tillverkare. Kundernas värderingar inom kvalitet, pris och miljö tror vi kommer vara avgörande för framtidens produkter.

Med vår tillväxttakt ställs vi ständigt inför nya utmaningar och tvingas tänka bortom ett traditionellt sätt att arbeta med kundsupport. Vi befinner oss i ett otroligt spännande skede just nu med en nylanserad plattform och 8 specialiserade onlinebutiker som under året ska bli fler. Våra online butiker finns idag på 24 marknader och servar årligen över 3 miljoner kunder med ca 800 varumärken.

Vi är långt ifrån traditionella, försöker att inte ta oss själva på för stort allvar och jobbar hela tiden med att utveckla vårt självledarskap. Vi strävar efter att arbeta i helt autonoma team och trivs inte i hierarkiska strukturer. Saker som ligger oss varmt om hjärtat är kundupplevelse, kontinuerligt lärande och kamratskap. Säger du “enkelhet, automatisering och ett datadrivet arbetssätt” säger vi JA!

Pratar du TYSKA och är en van servicehjälte med stort kundhjärta? Söker du en möjlighet att jobba på distans? Då är det här jobbet för dig!

OM TJÄNSTEN

Kundteamet är Footways hjärta. Footway har en stark tillväxttakt och ställs ständigt inför nya utmaningar och tvingas tänka bortom ett traditionellt sätt att arbeta med kundsupport. Just nu befinner dem sig i ett otroligt spännande skede med en nylanserad plattform och 9 specialiserade onlinebutiker som under året ska bli fler. Vi söker nu dig som talar tyska och som vill fortsätta växa tillsammans med Footway i hur de driver och utvecklar kundupplevelsen till den bästa möjliga.

Här jobbar ett charmigt och varmt team om ca 18 personer. Teamet jobbar tätt tillsammans och ansvarar gemensamt för att upptäcka och lösa eventuella problem. Utöver den dagliga hjälp där du bistår kunderna med på telefon, mail och sociala medier, finns även möjligheten att arbeta med andra projekt kopplat till att förbättra kundupplevelsen. Automatisering, digitalisering och crowdsourcing är några exempel på detta - bara du själv sätter gränserna.

VEM ÄR DU?

Vi på Workz söker dig som har ett stort kundhjärta och som älskar att möta nya människor. Du är trygg i kundmötet och är inte rädd för att ta egna beslut och hitta nya kreativa lösningar på kundernas ärenden. Du har även en god förmåga av att hantera många och olika ärenden parallellt. Vidare har du en positiv inställning till det som är nytt och annorlunda – du ser det som en bra chans att utvecklas och att lära dig nya kunskaper.

Vi söker dig som:

• Är flytande i tyska, svenska och engelska (både i tal och skrift)
• Har minst två års erfarenhet från en kund- och servicefokuserad roll

VI ERBJUDER DIG

Workz är specialister på kundservice. Som anställd hos oss får du en rejäl grundutbildning, därefter löpande träning och utbildning inom olika delar av kundservice som kommunikation, kundhantering och affärsmässighet. Efter genomförd utbildning blir du certifierad i kundservice. Vårt erbjudande till dig som anställd hos Workz inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor en dedikerad konsultchef som utbildar, utvecklar och finns tillgänglig för dig.

PRAKTISK INFORMATION

Start: Omgående
Omfattning: Heltid, visstidsanställning t om maj 2023
Lön: Individuell lönesättning, kollektivavtal tillämpas
Placering: Stockholm (Hybrid, möjlighet till distansarbete)
Arbetstider: mån-fre 08:00 – 17:00
Ansökan: Sök tjänsten via vår hemsida, längst ner i annonsen.
Vi genomför tester som första steg i rekryteringen. Testet skickas till din mail direkt efter ansökan och behöver slutföras, för att bli en aktuell kandidat. Se gärna filmen om vår rekryteringsprocess.
Kontakt: Vid frågor, kontakta vårt rekryteringsteam på rekrytering@workz.se

OM WORKZ

Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som erbjuder dig en trygg, fast anställning med kollektivavtal. Vi tar ansvar för din kompetensutveckling, vi coachar och ger feedback - allt för att säkerställa att du får en lång och framgångsrik tid inom kundserviceyrket.

Vi ger dig grunden för ditt fortsatta yrkesliv. Vi vill att du ska vara den bästa möjliga kundservicemedarbetaren. Därför investerar vi både tid och pengar på att certifiera dig. Det gör vi för både din, Workz och våra uppdragsgivares skull. Certifieringen bygger på en rejäl grundutbildning följd av olika träningspass och löpande coachning och utvärdering, allt med fokus på dina egna utvecklingsbehov. Det kommer göra dig mer effektiv, trygg och glad på jobbet.

Tjänsten omfattas naturligtvis av kollektivavtal, vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande lön, semester och pension.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulrica Engbrink

Jonas Norén

Emmy Angeklint

Sanna Larsen

Daniel Topic

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Workz Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 maj 2022
  • Ansök senast: 31 maj 2022

Besöksadress

Stadsgården 10 11645 Stockholm
None

Postadress

Stadsgården 10
Stockholm, 11645

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024