OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en tysktalande kundtjänstmedarbetare till vårt team på Second Line!
OM COLLECTOR BANK
Collector är en digital nischbank som utvecklar finansiella lösningar för privatpersoner och företag. Hos oss hittar du tjänster och produkter som frigör kapital, skapar möjligheter och förverkligar idéer.
Collector har sitt ursprung i en stark entreprenöriell förmåga att utmana konventioner vilket lever vidare som ett självklart förhållningssätt i vår verksamhet. Nyfikenhet, kreativitet, öppenhet för nya lösningar och en stark kämparanda bidrar till att vi på Collector vågar tänka annorlunda. Vi strävar efter att vara en attraktiv och dynamisk arbetsplats för drivna människor med olika personligheter och bakgrunder. Att vi har så många olika kompetenser i huset, gör oss till en arbetsplats med möjligheter att prova och lära oss nya saker. Vi vill att alla som jobbar här ska få möjlighet att utvecklas till sin fulla potential. Våra medarbetare får stor frihet och förväntas bidra med nya synsätt, lösningar och perspektiv.
Våra kontor finns i Göteborg (huvudkontor), Stockholm, Helsingfors, Åbo och Oslo. Koncernens moderbolag Collector AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm.
Tjänsten
Contact Center är Collector Banks ansikte utåt mot kund och består av drygt 45 engagerade och kunniga medarbetare. Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för inkommande ärenden via telefon, mail och chatt från våra privatkunder och partners. Ärendena rör främst fakturafrågor avseende e-handel med fokus på tyska och svenska privatkunder. I tjänsten ingår även en del administration.
Vi tror att du
som söker har tidigare erfarenhet av kundservice där du använt telefonen som ditt främsta arbetsredskap. Goda kunskaper i det tyska och svenska språket, både i tal och skrift är en förutsättning för att du ska lyckas i tjänsten. Eftergymnasial utbildning är meriterande men inget krav.
Vi söker dig som är en kommunikativ serviceperson som alltid strävar efter att leverera service av toppkvalité. Vidare trivs du med att arbeta självständigt och du tar dig an nya uppgifter med en positiv inställning. Du är även prestigelös och tycker om att arbeta i en social och föränderlig miljö i ett högt tempo.
Då arbetet sker i flera olika datasystem behöver du vara van att arbeta med datorn och ha lätt för att lära dig nya system. En självklarhet för dig som söker är att du är trygg och trivs i kontakten med andra människor.
Tjänsten är en visstidsanställning med start omgående och fram till september 2021 med placering på vårt huvudkontor i Göteborg. Vi erbjuder goda utvecklingsmöjligheter, löpande kompetensutveckling, aktiv satsning på god hälsa, gemensamma aktiviteter utanför arbetsplatsen samt en stimulerande arbetsmiljö i trevliga lokaler i centrala Göteborg.
Vår kultur
På Collector bank ges utrymme för att förverkliga sina idéer!
För oss är det självklart att varje individs utveckling värdesätts högt vilket innebär ett stort fokus på självledarskap och kompetensutveckling. Gemenskap, innovation och modern arbetsmetodik är saker som kännetecknar vårt team. Här får du chansen att tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor arbeta i ett team med hög teknisk nivå. Vi erbjuder dig helt enkelt en organisation med snabba beslutsvägar, stor öppenhet och mycket energi.
Som medarbetare hos oss blir du en del av vår starka företagskultur, som kan beskrivas utifrån våra värdeord Entreprenörskap, Engagemang och Etik. Vi erbjuder dig att få vara en del av ett spännande företag med goda utvecklingsmöjligheter, löpande kompetensutveckling och gemensamma aktiviteter på och utanför arbetsplatsen. Du får en fartfylld och stimulerande arbetsmiljö i Göteborgs kanske snyggaste kontor med havsutsikt!
Känner du att det passar in på hur du skulle vilja ha det på din arbetsplats tror vi att du kommer att trivas bra tillsammans med oss!
Intresserad?
Kul! Intervjuer och urval kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsperioden gått ut så skicka in din ansökan redan nu.
Har du frågor eller vill veta mer? Laura Helgesson, Team Chef Second Line, svarar gärna på dina frågor. Du når henne på telefonnummer 0737-120 450.
Vi ser fram emot att få ta del av din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Josef Bosaeus
0737120483
Carina Regnér
Hanna Hillerdal
010-1610829
Jeanette Wallin
0737-120474
Ida Ljungberg
Anna Selander
Josefine Berglund
0737-120601