Tysktalande Kundtjänstmedarbetare

Tysktalande Kundtjänstmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Drivs du av en nöjd kund och vill bidra till en enkel och effektiv kundresa? Då har vi kanske rollen för dig!
Om arbetet: arbetsuppgifterna kommer bestå av att bemöta kunder och deras önskemål primärt via telefon men även via Mail. Frågorna kan variera i form av leveransfrågor, returfrågor men även komplexa frågor som reklamationer och kunna ta beslut utifrån aktuell information man har. Just för denna tjänsten kommer man sitta och arbeta för en av våra kunder i deras system mot deras kunder.
Om dig:
Har du jobbat med kundservice tidigare så är det meriterande. Har du även jobbat med service via telefon där leveransfrågor, returhantering och reklamationshantering ingått så är det meriterande! Vi ser gärna att man har en förkunskap om hur e-handel fungerar i stora drag. Man kommer få utbildning internt i systemen som används samt samtalsstyrning och respektive rutiner för just de frågorna man kommer besvara.
Det är meriterande om man har ett affärsmannaskap och kan se ett scenario från olika perpektiv
Arbetslivserfarenhet
Tidigare erfarenhet av kundservicearbete ser vi som meriterande men är inget krav
God förmåga att uttrycka dig i det tyska språket både i tal och skrift, men även i svenska.
God datorvana.
Om oss
K2C in Sweden AB är ett expansivt tillväxtbolag inom Contact Center-branschen som präglas av teknisk innovation och en unik känsla för service i alla dess olika former. Våra samarbetspartners är i huvudsak välkända varumärken inom olika branscher såsom detaljhandel, resebranschen, byggbranschen och hälsobranschen m.fl. Vi erbjuder ett brett utbud av kundanpassade lösningar inom högklassig kundservice, olika tekniska plattformar, ledarskapsutbildningar och föreläsningar samt olika konsult och uthyrningstjänster. Med vårt skandinavisktalande huvudkontor i Helsingborg har K2C över 50års erfarenhet inom branchen där vi hanterar över 1,5 miljoner antal kundkontakter om året. Läs mer på www.K2C.se
Denna rekrytering sker löpande och grupper skall tillsättas i Maj. Kan man börja redan nu löpande så ser vi positivt på detta.
För vidare frågor kontkata rekryterare på Anton.P@k2c.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Operativ chef Rebecka Bolmsjö
042-453 42 10
Operativ chef Rebecka Bolmsjö
042-4534210 0762-170624
VD Annette Lahti
0766-201023
Affärsutvecklare Marie Eklund
0708-326599
Operativ chef Rebecka Acklid
042-453 42 10
Operativ chef Rebecka Acklid
042-4534210 0762-170624
Rekryteringsansvarig Andreas Adelborg
042-4534216 073-3586162
Rekryteringsansvarig Jenny Wernberg
042-4534269
Jane Therkildsen
042 4534200
Vicktoria Vigren
042-453 243

Sammanfattning

  • Arbetsplats: K2C IN SWEDEN AB
  • 3 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 juni 2024
  • Ansök senast: 15 augusti 2024

Besöksadress

Kanongatan 157
Helsingborg

Postadress

Kanongatan 157
Helsingborg, 25467

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024