Tysktalande kundtjänstmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Kanske är det via oss som du hittar ditt drömjobb? Välkommen att registrera ditt CV och söka någon av våra tjänster.

Arbetsbeskrivning
Som medarbetare på vår customerservice/orderadministration så arbetar man både mot den inhemska marknaden och mot export marknaden. Rollen tar utgångspunkt i våra kunders behov och tar ägarskap för att lösa enskilda delproblem. I rollen ingår att ta ett stort ansvar för att svara på frågor (telefon, e-post och fax) och bemöta kunden på ett professionellt sätt för att kunderna skall bli nöjda.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:
• Orderstansning
• Telefonsupport på svenska/engelska/tyska. I supporten ingår även en del produktfrågor från våra kunder.
• Hantera reklamationer, returer och klagomål enligt gällande riktlinjer

Krav på kompetens:
• Erfarenhet från administrativa uppgifter (t.ex. ekonomi, innesälj/kundsupport)
• Erfarenhet och goda kunskaper i officepaketets vanligaste program. Tidigare erfarenheter i affärssystemet MOVEX (10.9)är meriterande.
• Tyska i tal och skrift. Flytande tyska i tal är nödvändigt då de flesta samtal kommer att komma från tysktalande kunder.
• Det krävs även goda kunskaper i engelska i både tal och skrift.

Vem är du?
Vi söker dig som har en hög servicenivå och gillar att ta eget ansvar och självständigt sköta administrativa arbetsuppgifter. Som person är du handlingskraftig, flexibel och har ett eget driv. Vi vill även att du är en god relationsbyggare och ambassadör för företaget. Rak, tydlig, prestigelös och att du är trygg i dig själv är andra egenskaper som vi letar efter samt att du kan ha många projekt på gång samtidigt.

Vi tror att behovet kommer att vara under ca 1 års tid med start mitten/slutet av september. Under denna period kommer du att vara anställd av Manpower och uthyrd till kunden som ligger i Ulricehamnsområdet.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Genom varierande uppdrag kan du bygga upp ett stort kontaktnät och få mycket erfarenhet på kort tid.

Kontaktperson
Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan med registrerat och uppdaterat CV. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Richard Erlandsson, rer@manpower.se. Vi arbetar med löpande urval och ber om din ansökan snarast. Sista ansökningsdag är den 31 augusti.

Kontaktpersoner på detta företaget

Christine Johanson

Camilla Norén
+46 40 660 63 24
Charlotte Åvall

Fia Fagerlund
031- 61 72 93
Linda Göhlin

Charlotte Gustafsson
0470-74 55 90
Ulrika Demm
042 - 37 16 47
Sara Ernström

Lotta Dyrén
019-16 65 50
Linda Selin
0660-599 71

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Manpower Huvudkontor Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 14 augusti 2014

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024