OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Har du tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete och talar flytande tyska? Är du en person som arbetar noggrant och som drivs av att stötta dina kollegor och kunder på bästa sätt? Talar du även polska så är detta en fullträff!
Du kommer att tillhöra Customer Support-avdelningen och arbeta mot kunder och leverantörer baserade i Tyskland. I rollen kommer du primärt att arbeta med att:
• Ta emot och hantera inkommande orders
• Ha kontakt internt med andra delar av verksamheten för att säkerställa rätt och effektiv leverans mot kunder
• Ansvara för hantering och leverans av fakturor
• Hantera generella kundärenden och bistå med produktinformation
Tjänsten passar dig som trivs med att arbeta administrativt i kontakt med människor på ett internationellt, etablerat företag.
Personprofil
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande tjänster sedan tidigare. För att lyckas i rollen som kundtjänstmedarbetare ser vi att du känner igen dig på följande punkter:
• Du talar flytande tyska och har likaså en hög nivå på din skriftliga förmåga
• Kompetens inom ERP-system
• Bekväm användare av Office-paketet, särskilt Excel
• God kommunikativ förmåga på engelska
Vi ser att du som söker är en person som är driven och självgående och vågar ta egna initiativ. Du arbetar strukturerat och noggrant och tar ansvar för de uppgifter som är på ditt bord. Du är vidare en serviceinriktad person som strävar efter att jobba proaktivt och effektivt i allt du gör. Om du talar polska så är detta meriterande för tjänsten.
Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i rollen. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQ: s värdegrund och värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald.
Övrigt
Start: Efter överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Göteborg
Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ med stor möjlighet till vidare anställning direkt hos vår kund. Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Anna Lindberg på anna.lindberg@performiq.se.
Välkommen med din ansökan!
Företagspresentation
Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Lindmark
Sara Lindmark
0733-537521
Erica Owen
Caroline Gustafsson
Alexandra Berg
Sara Lindmark
Alva Grell
Mattias Söderberg
Petra Davidsson
Mattias Söderberg