OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Rapunzel of Sweden är en ledande leverantör av hårextensions med global försäljning via e-handel och egna frisörsalonger. Med högkvalitativa produkter hjälper vi våra kunder att stärka sin röst och skapa just sitt uttryck!
Om företaget
Om du tycker om att arbeta i ett högt tempo och brinner för att ge den bästa servicen till kunderna, då kommer du att trivas hos Rapunzel!
Du kommer ingå i ett kundtjänstteam och hantera frågor från ett stort antal länder. För den här rollen krävs det därför att du talar och skriver flytande svenska och engelska samt tyska. Du anställs av Clockwork men arbetar ute hos Rapunzel som har sitt kontor i Umeå. Uppdraget är på visstid och sträcker sig till att börja med 6 månader men kan för rätt person leda till en förlängning.
Dina arbetsuppgifter
Som kundservicemedarbetare kommer du att hantera orderflöde, inbetalningar, leveranser samt ge kunderna en personlig och professionell service, främst via telefon, chatt och mejl men även i våra sociala kanaler. Rollen innebär att du skapar och bibehåller goda relationer med externa kunder samt interna kontakter och har fingertoppskänsla när det gäller att guida kunder rätt bland Rapunzels produkter.
Din profil
Vi tror att du har några års erfarenhet av kundservice eller kundkommunikation, där du arbetat med en utpräglad servicekänsla. Du är kommunikativ lagd med en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både när det gäller tyska, engelska och svenska. Det är meriterande om du har frisörkunskaper eller arbetat som hairstylist.
Som person är det såklart viktigt att du brinner för att ge service och att ge det lilla extra. Du har ett prestigelöst arbetssätt och trivs när du får lösa problem. Arbetet kräver att du är resultatinriktad och att du tar egna initiativ. Samtidigt som du är självständig är det också viktigt att du är duktig på att samarbeta. Du är mogen och trygg i dig själv och tycker om när det är mycket att göra.
Ansökan
För mer information är du varmt välkommen att kontakta Isak Bergström via tfn: 070-821 53 17 eller Elin Hilli via tfn: 0733-51 27 13. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, så ansök så snart som möjligt via Clockworkpersonal.se, sista ansökningsdag är 23 april 2022.