Tysktalande Kundtjänstmedarbetare till Stadsnätsbolaget

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
Stadsnätsbolaget växer och behöver nu fler kundtjänstmedarbetare till en avdelning som älskar nöjda kunder. Då marknaden utvecklas och Stadsnätsbolaget växer kommer det behövas mycket service till kunder i Tyskland. Du kommer även periodvis att avlasta dina kollegor med den svenska marknaden, men ska primärt arbeta mot Tyskland.

Du får naturligtvis upplärning av dina kollegor och vi ser gärna att du delar med dig av dina erfarenheter. Du kommer att hantera ärenden från kunder som alla är i olika fas med sin fiberinstallation. Då kunderna har många olika frågor får du en omväxlande tillvaro med olika utmaningar.

I korthet består tjänsten av följande:
• Att arbeta i realtid samt att vara proaktiv och skapa långsiktiga vägar att hjälpa kunden
• Att kommunicera med Stadsnätsbolagets kunder i både tal och skrift
• Arbeta enligt kundserviceschema både med telefon, mail och administration
• Hantera kortare ärenden och ärenden av längre karaktär

Denna tjänst är en inledande bemanningslösning vilket betyder att du blir anställd av 2Complete och sedan arbetar som konsult hos kund. Dock finns mycket goda möjligheter till att på sikt gå över till en tjänst direkt under Stadsnätsbolaget.


Om företaget
Stadsnätsbolaget tillhör koncernen Nätbolaget Holding Sverige AB. Tillsammans med samarbetspartners ombesörjer vi allt från planering till driftsättning och underhåll av fibernät. Idag har vi försett cirka 70 000 fastigheter i 19 olika kommuner med fiber. Stadsnätsbolaget lanserade år 2016 ett nytt koncept som heter Digital Stad. Koncernen har sedan år 2009 varit pionjärer inom förläggning av fiber till villamarknaden. Vi levererar ett öppet och neutralt nät med lika villkor för både leverantörer och för slutkund.

Din profil
Vi söker dig som vill utvecklas inom service och tycker det är lite intressant med teknik. Då tjänsten är inriktad mot Tyskland är du givetvis flytande i tyska och svenska i både tal och skrift. Vi ser gärna ett par års erfarenhet från servicerelaterade yrken. Har du erfarenhet från tele- eller datakom är det meriterande, men inte ett krav. Du är duktig på att formulera dig i tal och skrift och kan bygga relationer och ge service på ett naturligt och förtroendeingivande sätt. Du sätter kunden i fokus och har en genuin känsla för att hjälpa människor och lösa utmaningar.

Som person är du engagerad, drivande och kan hantera stressiga situationer. Du har en självsäkerhet blandat med en ödmjukhet som gör att du kan fatta beslut som gynnar alla inblandade parter.

Är det dig vi söker? Ansök idag då intervjuer sker löpande. Har du frågor är du mer än välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Malin Ryholt. Stadsnätsbolaget sitter i ljusa fina lokaler i Solna strax norr om Stockholm.


Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang samt en passion för personal. Vår auktorisation i Kompetensföretagen ger oss i sin tur medlemskap i Almega och Svenskt Näringsliv.

Det är för oss av yttersta vikt att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekryteringsprocess. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, allt från juniora tjänster till chefer- och specialister.

2Complete är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit sedan 2011.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Ryholt

Malin Ryholt
08-445 43 44
Malin Ryholt
076-875 11 46
Malin Ryholt
076 875 11 46
Malin Ryholt
08 445 43 44
Pernilla Blennow

Malin Ryholt
0768751146
Malin Ryholt
084454344
Emily Higgins
073 365 68 32
Margareta Meek

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 2Complete Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 30 juli 2019

Besöksadress

Sveavägen 33, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 33
Stockholm, 11134

Liknande jobb


Customer Success Manager!

Customer Success Manager!

29 november 2024