OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 65 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg har vi kontor, flera lager samt ett showroom för våra kunder. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 450 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.
Tysktalande Marknadsassistent på Jollyroom
Vår nuvarande tysktalande marknadsassistent har tagit steget vidare till att bli ansvarig för teamet Digital kommunikation och vi söker därför hennes ersättare.
Teamet ansvarar för våra sociala medier så som Facebook och Instagram samt våra influencers från Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland. Inom kort kommer vi expandera till den österrikiska marknaden och söker därför en tysktalande marknadsassistent som vill sitta med båda marknaderna.
Som marknadsassistent har du följande arbetsuppgifter:
- Planera, genomföra och utvärdera samarbeten med tyska/österrikiska influencers
- Researcha och producera innehåll till våra sociala medier
- Underhålla våra sociala kanaler (exempelvis att schemalägga inlägg, administrera statistik, dra vinnare i tävlingar, kommunicera med vår målgrupp etc.)
- Löpande omvärldsanalys av vår målgrupp, digitala trender och influencer-landskapet
Vi söker dig som:
- Har flytande kunskaper i både skrift och tal i tyska
- Har goda kunskaper i svenska
- Är van att jobba i högt tempo och gillar ambitiöst satta mål
- Är kreativ, trendkänslig och kommunikativ
- Är driven, nyfiken och har ett brinnande intresse för bloggar och sociala medier
- Trivs att jobba i team och har en positiv nu-kör-vi-attityd!
Kunskaper i Adobe Photoshop, Illustrator eller InDesign är meriterande.
Vi som företag erbjuder dig:
- En entreprenörsdriven verksamhet
- Hög utvecklingstakt och en spännande bransch med stor potential
- Karriärmöjligheter
- Friskvårdsbidrag för tillsvidareanställda
- En ungdomlig och pulserande miljö
- Kollektivavtal
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
Praktisk information och upplägg
- Start: Snarast möjligt
- Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
- Placering: Hisings Kärra, Göteborg (i november Sörred, Göteborg)
- Bifogas i ansökan: CV och personligt brev
- Vid frågor kontakta: HR generalist Nicole Berger, via nicole.berger@jollyroom.se
Tycker du att tjänsten låter spännande och känner du igen dig i vår kravprofil? Ansök då snarast eftersom vi kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag! Tschüss!
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.
Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.