OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
BillerudKorsnäs är ledande inom förnybart förpackningsmaterial. Vi har en informell, förbättringsinriktad företagskultur som uppmuntrar individen till att tänka nytt, samarbeta, ta ansvar och skapa värde både internt och externt gentemot kunder och partners. BillerudKorsnäs är ett internationellt företag med stark lokal förankring som utvecklas och växer – vill du växa med oss och utmana konventionella förpackningar för en hållbar framtid?
Då en av våra kollegor under en period kommer att arbeta på en annan tjänst inom företaget så behöver vi förstärka Customer Service med en tysktalande medarbetare. Vi erbjuder dig utmanande och utvecklande arbetsuppgifter i en stimulerande miljö där du förväntas tillhandahålla förstklassig kundservice gällande orderprocessen från förfrågan till slutleverans hos kund.
Om tjänsten
Arbetet innebär nära dialog med kund och säljare angående samtliga förekommande frågeställningar inom de områden som ingår i befattningen. Då stor del av kommunikationen med kunder och säljare sker på tyska så krävs flytande nivå på tyskan. Du kommer att ha en central roll i arbetet för leveranssäkerhet och kundnöjdhet. Förutom kontakt med kunder och säljare kommer du att ha nära samarbete med många funktioner inom företaget.
Tjänsten är en visstidsanställning på heltid och dagtid.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
* Orderadministration och kundhantering från förfrågan till faktura
* Säkerställa att gällande leveranserviceerbjudande till våra kunder uppfylls
* Aktivt delta i utvecklingen av berörda processer och IT-system samt pågående projekt för ökad leveranssäkerhet
Kvalifikationer och personliga egenskaper
* Högskole/Universitetsexamen från, för tjänsten, relevant område
* Erfarenhet från arbete med externa kunder
* God förmåga att förstå hur leveransprocessens olika delar bidrar till servicegraden
* Drivande och med god problemlösningsförmåga
* Service- och lösningsorienterad
* Kommunikativ och strukturerad
* Utmärkt förmåga i svenska och engelska både i tal och skrift
* Flytande tyska i tal och skrift
* Stresstålig
Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Sabina Calleberg Fager, Chef för Customer Service Frövi, tfn 070-167 76 01.
Vi anser att mångfald berikar vårt företag.
Välkommen med din ansökan senast 2015-07-31.Ansökningarna hanteras löpande då vi vill tillsätta tjänsten snarast möjligt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mona Nyqvist
Anne Jansson
Anne Janson