OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Korsnäs är ett av landets ledande skogsindustriföretag.Tillverkningen sker vid företagets tre produktionsanläggningar - Gävle, Frövi och Rockhammar.Produktionskapaciteten uppgår till 1,1 miljoner ton kartong och papper per år med integrerad massatillverkning.Korsnäs utvecklar, tillverkar och säljer nyfiberbaserade förpackningsmaterial avsedda för användare med mycket höga krav på effektiva, kreativa och funktionella förpackningslösningar huvudsakligen inom konsumentvaruområdet.Korsnäs framställer även pellets vid två anläggningar i Lettland.Cirka 90 procent av försäljningen exporteras.Korsnäs har 1800 anställda, omsätter 8039 Mkr (2009) och är ett helägt Kinneviksbolag.Vi behöver förstärka vårt tyskspråkiga kundserviceteam inom Marknad Paperboard.Du tillhandahåller förstklassig kundservice gällande orderprocessen från inkommande order till slutleverans hos kund.Arbetet innebär daglig telefonkontakt med våra kunder i Tyskland, Österrike och Schweiz rörande förfrågningar, order, kundlager, avrop, produktion och leveranser samt att säkerställa att gällande leveransserviceerbjudanden till våra kunder uppfylls.Du har även samarbete med många kontaktytor inom företaget,[bland annat försäljningsorganisationen, produktionsavdelningar och supply chain.Du förväntas driva ett proaktivt försäljningsarbete på köpande kunder via uppföljning och påminnelser.Din bakgrund: - Du har minst 3-årig gymnasieutbildning.- Tidigare arbete med utländska kundkontakter eller internationell erfarenhet är meriterande.Dina personliga egenskaper: - Du är utåtriktad och kommunikativ med hög servicekänsla och flexibillitet.- Du gillar att lösa problem samtidigt som du är stresstålig.- Du jobbar gärna i team.- Du har goda kunskaper i svenska, engelska och tyska, både i tal och skrift .- Du har god telefon- och IT-vana.Heltid.Tillsvidareanställning.Sista ansökningsdag 2010-09-30.Vi kommer att behandla inkommande ansökningar löpande.[