Tysktalande medarbetare till kundservice

Tysktalande medarbetare till kundservice

Arbetsbeskrivning

Vi växer och behöver nu utöka vårt team med medarbetare som har fingertoppskänsla för service och behärskar tyska i tal och skrift. Vi strävar efter att rekrytera kompetenta och engagerade medarbetare och ska snart berätta vad vi söker, men först en kort presentation av oss.

Sonat är ett bolag verksamt inom supply chain management med kompetens och tjänster inom såväl konsulting som outsourcing, där vi är kundens partner på både strategisk och operativ nivå. Vi tar ett helhetsansvar, från framtagning och utveckling av strategier till implementering och drift. Outsourcingsverksamheten fungerar som våra kunders interna avdelning för bland annat varustyrning till butiker, kundservice, transportplanering, materialanskaffning och kontrolltorn för både e-handel och B2B.

Som medarbetare på kundservice kommer du att arbeta i ett outsourcat kundservice-team med ansvar för kommunikation med slutkunder inom retail och fashion på olika marknader i Europa. Du för en löpande dialog med kunderna och hanterar ärenden kopplade till deras order och leverans, lagersaldo på produkter, betalningar, kreditering av fakturor, reklamationer, kampanjer och allt däremellan. Kommunikationen med kunder sker via telefon, chatt, mejl och sociala medier och Zendesk (ärendehanteringssystem). När du börjar hos oss får du en gedigen introduktion till våra rutiner, system och arbetssätt och från dag ett arbetar du i ett nära samarbete med dina kollegor på kundservice. Ofta uppstår situationer som ställer krav på effektiv problemlösning och samarbete och vi tror att du, precis som oss, motiveras av att leverera service i världsklass!

Vi söker dig som

- Talar och skriver flytande på tyska samt kommunicerar obehindrat på svenska och engelska
- Goda systemkunskaper, gärna med erfarenhet av ärendehanteringssystem
- Tidigare erfarenhet av en serviceorienterad roll


Det är starkt meriterande om du även behärskar finska och/eller norska.

Som person visar du ett stort engagemang för dina ansvarsområden och teamets gemensamma mål, du är duktig på att samarbeta och hittar lösningar när situationen kräver det. Sonat värdesätter din unika sammansättning av kompetenser och erfarenheter och vi tror på ett ömsesidigt kunskapsutbyte mellan varandra.

Vi erbjuder dig en arbetsplats med en öppen och familjär kultur där värderingarna samarbete, professionalism, integritet, kundfokus, humanism och utveckling genomsyrar vårt sätt att arbeta. Vi värnar om våra medarbetare och erbjuder för den som vill, goda möjligheter att utvecklas inom olika delar i Sonats verksamhet. Hos oss får du friskvårdsbidrag, förmånliga priser för massage och gym på kontoret, gemensamma träningsaktiviteter, hälsokontroller och möjlighet att teckna privat sjukvårdsförsäkring. Dessutom har vi en Sonatakademi med företagsgemensamma utbildningar och arbetar löpande med pulsmätningar på teamnivå för att stämma av medarbetarnas välmående och engagemang på jobbet. På fredagar bjuds det på frukost och givetvis träffas vi årligen för sommar- och julfest.

Anställningsform: 100 %, Tillsvidare med tillämpning av 6 månaders provanställning (deltid kan diskuteras)

Start: enligt överenskommelse

Placering: Fabriksgatan 24, Örebro

Arbetstider: mån-fre, 08-17. Kundservice är bemannad till klockan 22 på vardagar och vissa veckor innefattar 1-2 kvällspass med start 14.45 till 22.00.

Har du några frågor eller funderingar så tveka inte att höra av dig till Operations Manager Lovisa Stenmar, 070 862 25 90.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sonat
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 mars 2020
  • Ansök senast: 14 augusti 2020

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024