OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Academic Work är Nordens största bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och unga akademiker. Vi erbjuder extrajobb, heltidsjobb och rekryteringar inom de flesta områden och branscher. Vår mission är att skapa möjlighet för studenter att få arbetslivserfarenhet vid sidan av sina studier samt hjälpa dem till ett fast jobb. Varje månad har vi ca 5 000 konsulter ute på olika uppdrag. Internt på våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro och Linköping jobbar cirka 200 heltidsanställda. Vi söker dig som är tysktalande och som vill arbeta heltid med bland annat helpdesk/first line-support på ett ungt, expansivt IT-företag beläget i Sundbyberg. Företaget sköter support åt tysktalande företag, och behöver hjälp med att ta om hand om dessa kunder. Din uppgift blir således att ansvara för att företagets tysktalande kunder får bra service och svara på deras frågor, både via telefon och mail. Frågorna kan till viss del vara tekniska, men det du inte kan innan om företagets system/produkter, får du lära dig på plats. Stor del av supporten kommer även att ske på svenska vilket således kräver god svenska i tal och skrift. Du kommer att arbeta heltid, ca 40 h/vecka. Kundtjänsten/supporten kommer att vara öppen mellan 8.00-18.00, så dina arbetstider kommer att ligga däremellan (ca 40h/vecka). Krav på person: Du skall ha bred tekniskt kompetens och behärska det tyska språket flytande både i tal och skrift. Det är även viktigt att du är felfri i det svenska språket. Då du kommer att ha mycket kundkontakter, krävs det att du som person är serviceminded och utåtriktad. Erfarenhet av kundtjänst eller support via telefon är meriterande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jennifer Smith
08-56 24 4821
Rekryteringskonsult Maria Salling
Katarina Malm
Maria Salling
Rekryteringskonsult Maria Salling
Rekryteringsadministratör Katarina Malm
08-562 467 42
Maria Salling
+46 8 522 576 20
Katarina Malm
08-562 467 42
Katarina Malm
Maria Salling