OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Uppdragsbeskrivning
Till vår kund söker vi en tysktalande Service Desk-tekniker för ett konsultuppdrag i Göteborg.
Service Desk-teknikern är ansvarig för att leverera förstakontaktssupport till den globala företagsorganisationen. Supportområdena inkluderar, men är inte begränsade till, IT-infrastruktur och applikationsstöd samt ekonomi- och HR-stöd.
Huvudsakliga ansvarsområden
Ansvarig för att leverera 1:a kontakt support
Se till att de globala policyerna, processerna och procedurerna följs
Föreslå proaktivt nya sätt att arbeta och förbättringar för att öka effektiviteten
Delta aktivt i processförbättringar
Delta aktivt i att bygga och underhålla Knowledge Base-artiklar relaterade till slutanvändarsupporten
Ta äganderätten till de genererade supportbiljetterna
Följ arbetssätten och procedurerna för att säkerställa konsistens och kvalitet i underliggande data och information samt snabb och relevant kommunikation med slutanvändarna
Håll slutanvändare informerade om statusen för alla biljetter hela tiden
Ge support inom de definierade SLA:erna och vidta åtgärder närhelst ett SLA-brott är nära förestående
Identifiera, föreslå och ge slutanvändarutbildning och kunskap
Delta i projekt vid behov
Arbeta tillsammans med de andra funktionerna under en projektövergång för att säkerställa kvalitet i produktionsstoppet och tidigt livstöd
Delta i användaracceptanstest vid behov
Viktiga beslut
Proaktivt eskalera nödvändiga förändringar i supportprocesserna för att öka effektiviteten, kvaliteten och slutanvändarnas tillfredsställelse
Avgöra när kunskapslucka uppstår och arbeta för att skapa nödvändiga kunskapsbasartiklar
Kompetenser
Utmärkt kundservicefokus
Agera med en "kunden i hjärtat"-attityd, alltid erkänna användarens behov
Arbetar på ett organiserat och strukturerat sätt
Proaktivitet och förståelse för affärskritik
Problemlösningsförmåga
Flexibel och en "kan-göra"-attityd
Lagspelare
Kvalifikationer och erfarenhet
Minimum gymnasieutbildning eller liknande
Erfarenhet från Service Desk
Erfarenhet av arbete i och kunskap om IT-stödprocesser
Skicklighet i Microsofts slutanvändarmiljö
Grundläggande förståelse för Microsofts serviceprogramvara och relaterade verktyg för driftserverhantering
Att förstå processautomation genom IT-aktiverade lösningar är ett plus
ITIL foundation v3-certifikat
Flytande tyska, i tal och skrift
Flytande engelska, i tal och skrift
Uppdragsperiod: Omgående-20221103 med chans till förlängning
Vi tillsätter löpande och platsannonsen kan därför tas bort innan deadline. Vi rekommenderar därför att du ansöker omgående.
Skicka din ansökan tillsammans med CV och personligt brev till info@znap.consulting