Tysktalande Service Hero till Hatstore

Tysktalande Service Hero till Hatstore

Arbetsbeskrivning

Vilka är vi?
Hatstore grundades 2011 och har sedan dess gjort en resa i snabb takt. Vi är ett modernt och nytänkande företag. Som anställd på Hatstore har du möjlighet att vara en viktig del av företagets fortsatta expansion. Företaget jobbar under devisen "Tillsammans är vi starka" och lyssnar därför alltid på nya idéer. Hatstore ska vara mer än ett företaget som säljer kepsar. Företaget jobbar därför aktivt med hållbarhetsfrågor och värnar om jämställdhet och mångfald. På så vis kan vi göra världen till en lite bättre plats att leva på. Idag är vi fler än 30 medarbetare och växer ständigt. Vi har tidigare utsetts till årets företagare i Kalmar län och tack vare en bra och kontinuerlig tillväxt utsågs vi till länsvinnare av DI Gasell 2018 och 2019.
Inom företaget har vi korta beslutsvägar och vi är alltid öppna för kreativa lösningar och nya idéer. Vi ska alltid ligga i framkant och vara innovativa. Detta medför att produkterna som vi säljer skiljer sig stort från konkurrenterna.
Nu söker vi en ny medlem i Hatstore-familjen som vill jobba med kundtjänst men också vara öppen för att hoppa in i lager och produktion.

Arbetsuppgifter
På Hatstore har du möjlighet att utvecklas på många plan och du kommer att bli väl omhändertagen och få insikt i hur vi jobbar och hur brodyr, e-handel, packning och distribution fungerar.


Du kommer att jobba i team tillsammans med andra inom kundtjänst, lager och produktion. När det
inte är kundtjänst på agendan så gäller det att täcka upp på andra håll i företaget där behovet finns. Detta innebär packning av beställningar, hantera brodyrmaskiner som broderar kepsar samt övrigt lagerarbete. Arbetet kan alltså bli mycket varierande men kräver effektivt och målinriktat arbete.
Vi kämpar med att erbjuda enkel och snabb kontakt för våra kunder och jobbar därför med Facebook Messenger, WhatsApp, E-mail och telefon.
En stor del av företagets försäljning består av egendesignade produkter av privat- och företagskunder. Därför förekommer även sälj naturligt.
Du blir en del av ett mindre team där det alltid är nära till skratt samtidigt som kundfokus och utveckling genomsyrar hela organisationen.


Vem är du?
Du är en team-player som älskar att lära dig nya saker. Du behöver ha ett stort intresse av hur olika delar fungerar och vara mycket nyfiken. På det sättet kan du få en tillräcklig kunskap för att lösa alla problem som uppstår. Det är viktigt att du är strukturerad och alltid ser till att ha full koll på vad du gör och vad du ska göra. Vi vill se att du har tidigare erfarenhet av att bemöta kunder, gärna via telefon. Du ska ha bra tal- och skrivförmåga och vara mycket datorvan.
En klar fördel är såklart också om du är intresserad av de produkter som vi säljer.


Det är meriterande om du har en bra baskunskap i Adobe Photoshop eftersom kundtjänstarbetet även innefattar enklare redigering av logotyper för att stötta våra kunder.




Viktigt! Till denna tjänst ska du kunna skriva och prata flytande Tyska eftersom det är det språk vi har behov av.




Skicka ansökning med CV, PB (helst pdf) och en bild på dig till eposten: jobb@hatstore.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hatstore Scandinavia AB Kalmar
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 april 2020
  • Ansök senast: 20 maj 2020

Postadress

Amerikavägen 10
Kalmar, 39356

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024