OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår kund söker vi en supporttekniker som skall kunna ta 1st line användarsupport och 2 line support. Kunden är en stor global aktör. De har sitt kontor i Göteborg och söker nu en person som självständigt ska jobba med användarsupporten på kontoret i Göteborg.
Uppdraget startar i december och beräknas pågå i 6-8 månader.
Arbetsuppgifter
* Bemanna Servicedesk och leverera snabb, effektiv användarcentrerad support i enlighet med rådande processer
* Hantera inkommande supportsamtal och mailärenden
* Arbeta med ärendehanteringssystem
Önskade kvalifikationer
Du har några års erfarenhet av att arbeta inom IT och vill använda din kunskap för att hjälpa andra. Det kommer ställas krav på att du är självgående i ditt jobb. Du ska därför ha god teknisk kunskap samt vara van vid supportjobb.
Det är därför viktigt att du:
* Har erfarenhet av att arbeta med teknisk support som supporttekniker, IT-tekniker eller motsvarande.
* Har minst gymnasial utbildning inom IT/teknik.
* Har god kunskaper om Windowsplattformen och Microsoftportföljen - främst kopplat till klientsidan. Goda kunskaper om hårdvara såsom PC, skrivare och kringutrustning.
* Arbetat med att supportera kunder både på plats och remote.
* Har erfarenhet av fjärrstyrning.
* Brinner för att hjälpa användare som har problem.
* Är van vid kundkontakter via telefon.
* God dokumentationsförmåga.
* Har goda språkkunskaper i svenska och engelska.
* Har goda språkkunskaper i tyska - i tal och skrift.
* Har goda erfarenheter av ärendehanteringssystem.
Din profil
Som supporttekniker är du ansiktet utåt och har mycket kontakt med kunder via telefon. Vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper . För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du är driven, flexibel och tycker om att hjälpa användare. Du tycker att det är roligt med kundkontakt och brinner för problemlösning. Personen vi söker ska vara en serviceinriktad god lyssnare som kan skapa en förståelse för kunders problem. Eftersom personen kommer att ha många interna och externa kontaktytor lägger vi stor vikt vid god samarbets- och kommunikationsförmåga. Uppdraget med support ställer höga krav på stresstålighet och prioriteringsförmåga då IT-användarna ibland är stressade och vill ha snabb hjälp.
Vi kan erbjuda
På PEAK får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, även om de har några år på nacken. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Gräset är grönare på andra sidan!
Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste bemanningsföretag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Frida Jigberg på tfn: 0737-575473.
För att söka tjänsten, gå in på http://intern.peak-bemanning.se/hjem/Sokjobb/JobDetails/tabid/50/language/sv-SE/Default.aspx?CommissionId=2911&SkillId=0&LocationId=0
PEAK specialiserar sig på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT, ekonomi och administration.
PEAK - BETTER IS ALWAYS POSSIBLE!
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Alexander Adolfsson
0721-775229
Rekryterare Sanna Dorielle
08-50122107
073-3571793
Rekryterare Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Sara Johansen
08-50122102
Konsultchef Johanna Valtersson
0734-159366
Konsultchef Stefan Cumtell
0733571791
Regionchef Josefine Övegard
0733-571795
Konsultchef Per Nobäck
0734-159360
Konsultchef Emilie Englund
031-7578001