Tysktalande Supporttekniker

Tysktalande Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Vi söker en Supporttekniker till vår kund i Göteborg med tillträde snarast.


Uppdragsbeskrivning
Vi söker just nu efter en tysktalande Supporttekniker för att ta del i vår kunds Service Desk i deras IT avdelning. Denna arbetar huvudsakligen med Firstline support inom Incident management samt Service Requests. Detta är en Single Point of Contact och du kommer ansvara för att eskalera och prioritera inkomna incidenter till rätt supportgrupp.
Ditt huvudansvar är att säkersställa hanteringen av inkommande incidenter och Service Requests. Du kommer att ha ansvar att agera enligt IT-avdelningens rutiner och processer. Du kommer ha befogenheter att agera, eskalera och prioritera samt rådgiva inom ramarna för koncernens IT-Polices och -processer.
Som supporttekniker arbetar du i team på Service Desken och antar följande olika roller inom Service Desken:
First line - inkopplad i telefonsvarsslinga där registrering och problembeskrivning förs in i ärendehanteringssystem, samt lösning av Incidenter och Service Requests i samverkan med databas.
First line – Back Office, lösning av inkomna incidenter med olika lösningar och samverkan med andra supportfunktioner för hög och snabb lösningsgrad.
Orders – Service Request, konto- och behörighetsbeställningar samt hårdvarubeställningar enligt standardutbud.
OnSite – VIP support för användare på huvudkontor i Göteborg samt lagerhantering på IT avdelningen.
Incident Cordinator – eskalerar och prioriterar Incidenter samt Service Requests i deras ärendehanteringssystem enligt rutiner och processer.


Kompetenskrav:
Lägst IT gymnasium eller likvärdig utbildning mot IT support.
Språk – Tyska i tal och skrift med mycket goda kunskaper/modersmål
Behärskar svenska i tal och skrift
Arbete inom IT support.
Felsökning av hårdvara samt applikationer.
Viss Ordershantrering/behörighetshantering och Kundsupport.
Förmågan att förstå kundens problem och översätta det till teknisk lösning.
God teknisk förmåga och hårdvarukännedom inom datorer och skrivare, mobil /ipad
Teamarbete med sammarbetsförmåga, självgående, serviceinriktad, strukturerad och kreativ och med positiv attityd. Uthållig samt flexibel.


Meriterande kompetens:
Projektsamordning och annan IT samordning.
Branscherfarenhet. Internationell support.
Analytisk förmåga med vilja att förbättra och förenkla.



Detta är en heltids konsulttjänst till 28 feb. med goda möjligheter till förlängning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Karin Persson
0707-33 31 38
Rekryterare Marianne Nilsson
0704-174419

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Incluso AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 augusti 2020
  • Ansök senast: 19 september 2020

Besöksadress

Sveavägen 56 C
Stockholm

Postadress

Sveavägen 56 C
Stockholm, 11136

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024