Tysktalande supporttekniker

Tysktalande supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Brinner du för att lösa tekniska problem och talar flytande såväl tyska som svenska? Se hit! Vi söker nu en tysktalande supporttekniker som kommer vara en del av ett större, väletablerat företag med kontor i centrala Göteborg.

Uppdraget är ett heltidsuppdrag på plats ute hos Centrics kund.

Arbetsuppgifter
Som supporttekniker kommer du ingå i ett sammansvetsat team i företagets Service Desk. Du kommer sitta i företagets telefonslinga och arbeta i deras ärendehanteringssystem främst mot den tyska marknaden. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att felsöka hårdvara samt företagets applikationer och se till att inkommande incidenter hanteras korrekt enligt IT-avdelningens rutiner och processer. Du kommer arbeta som 1st line support vilket innebär att lösa de ärenden som ligger inom ramen för din roll samt, när det krävs, eskalera ärenden vidare till rätt instans.

Som supporttekniker har du även ansvar för att utveckla lösningsbeskrivningar för Servicedesken.

Din profil och kvalifikationen

- Har läst IT-gymnasium och/eller har högskole/universitetsutbildning inom IT-support
- Har erfarenhet av att arbeta med IT-support vilket har gett dig kunskaper i bland annat hårdvara, Windows 7/10 samt Active Directory
- Är flytande, både i tal och skrift, i tyska, svenska och engelska
- Har god teknisk problemlösningsförmåga vilket gör att du har lätt för att sätta dig in i användarnas problem samt hitta lämpliga lösningar för att bidra med bästa möjliga service till företagets kunder
Som person är du självgående, kommunikativ, strukturerad och gillar att samarbeta med andra människor för att lösa problem. Du drivs av att förenkla samt förbättra och har en god analytisk förmåga.

Låter detta intressant? Ansökningar behandlas löpande så tveka inte att registrera din ansökan redan idag!
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, även om de har några år på nacken. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna.

Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste IT-företag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

På Centric är din utveckling i centrum och nu påbörjar vi den resan redan på första intervjun. Alla som jobbar med IT vet att det är superviktigt att hålla sig uppdaterad. Att dessutom vara certifierad är ett värdefullt kvitto på din kompetens som du har nytta av oavsett arbetsgivare och uppdrag. För att visa att vi på Centric förstått hur viktigt detta är, får du nu redan på första intervjun skriva ett valfritt MOS (Microsoft Office Specialist) eller MTA (Microsoft Technology Associate) certifikat till ett värde av 1200 kr. Blir det aktuellt med flera intervjuer får du självklart skriva fler cert. Fattar vi sedan tycke för varandra och du blir anställd – ja, då får du möjlighet att skriva ännu fler cert. På Centric tror vi på kompetensutveckling och bjuder gärna på certifieringar.

Mer om oss
Centric är ett IT-företag med över 380 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing. Som ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa är en sak tydlig; vi tror på människor oavsett om vår kund vill hyra in vår personal eller låta oss göra hela jobbet. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.

OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.

Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nå't. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Agnes Janson på 0734-159393 eller agnes.janson@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 3 januari 2020
  • Ansök senast: 3 april 2020

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024