OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en tysk- och svensktalande supporttekniker som kommer att sitta placerad hos vår kund i centrala Göteborg i det dagliga. Som supporttekniker hos vår kund blir du det av ett engagerat, kompetent och härligt gäng om åtta personer som delar på de olika rollerna som ingår i service desken:
. First line där man tar emot, registrerar och löser ärenden via telefon och mail
. Back Office där man ägnar tid åt att felsöka på djupare nivå
. På platsen support för användarna på i huset
. Incident Coordinator där man ansvarar för att eskalera och prioriterar ärendena i ärendehanteringssystemet enligt rutiner och processer.
Vi söker dig som utöver din tekniska kompetens bidrar till teamet med en engagerad, kvalitetsfokuserad och lösningsorienterad personlighet. Det är viktigt att du har ett stort intresse för service och kundbemötande samt god pedagogisk förmåga.
Gruppen arbetar enligt schema vardagar mellan 07:00-16:00 alt 08:00-17:00.
Kvalifikationer
. Relevant utbildning inom IT, lägst IT-gymnasium
. Erfarenhet av att arbeta med användarsupport i Microsoftmiljö (Windows 7 och Office 2010), felsökning av såväl applikationer som hårdvara, samt kontohantering i Active Directory
. Förmåga att kunna förstå kundens problem och omsätta det till en teknisk lösning
. Flytande i tyska språket i tal och skrift
. Mycket goda kunskaper i engelska
. Då du även kommer att arbeta med support för svenska användare så behöver du ha mycket goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift.
Du kommer att ha din anställning hos Dfind IT där du blir del av vår fantastiska konsultstyrka som sitter ute hos våra kunder i det dagliga.
Tjänsten är med start 2/12.
Tror du att denna roll är rätt för dig? Skynda dig in med din ansökan! Intervjuer sker löpande.
Vid frågor är du välkommen att kontakta Ann-Louise Nyman, tfn: 0733-57 36 18.