OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stannar du helst i soffan med en bok nu i höstrusket? Kanske föredrar du promenader i skogen, skapa perfekta spellistor för alla tillfällen eller förvandlas du till Zeina på söndagar och gör kollegorna avis med din matlåda på måndag? Vi på Nordlo söker nu fler medarbetare som tycker att fritiden är viktig men som under arbetstid vill utvecklas tillsammans med oss.
Om din roll som Supporttekniker
I rollen som Supporttekniker hos oss har du tillsammans med dina kollegor hand om samtliga inkommande supportärenden från våra kunder, dessa varierar mycket i karaktär.
Du tar främst emot ärenden via telefon, samtalen kan ta allt från fem minuter till en timme. Det handlar oftast om att du får hjälpa till vid fel i applikationer, med installationer, uppdateringar eller att skapa backups och göra felsökningar av nätverk. Många ärenden du får ta hand om är kopplade till Office 365. Vi har ingen vanlig helpdesk och du blir därför inte begränsad i vilka ärenden du får ha hand om - hos oss får du möjlighet att ta hand om alla de ärenden du känner dig bekväm med. Eftersom du är nyfiken och initiativtagande kommer du snabbt utvecklas – dina kollegor och chefer delar mer än gärna med sig av sina kunskaper, och hjälper dig hela tiden att komma vidare.
Vi sår ett frö så du kan växa - du börjar med ansvar på en nivå som känns tryggt och roligt utifrån där du är nu.
I rollen samarbetar du mycket internt med kollegor över alla delar i leverans. Det kan exempelvis vara de tekniska säljarna, projektledare och IT-konsulter som agerar en typ av 3rd line-support. Det råder ett prestigelöst klimat där fokuset hela tiden handlar om att få kunders IT-miljöer att fungera problemfritt.
Inget blir så bra som när vi utbyter erfarenheter. Vi bygger en delningskultur som främjar utveckling och där vi ser människans potential som en av de viktigaste byggstenarna. På vårt kontor är vi idag ungefär 50 medarbetare.
Tillsammans med din närmsta chef som stöttar och uppmuntrar dig driver du din egen utveckling.
Om dig
Vi tror att du är en utåtriktad och social person som tycker om att hjälpa människor. Du är bra på att ta initiativ och tycker om att lösa problem.
Vi på Nordlo söker dig som känner en trygghet i att kommunicera kring teknik, och är bra på att förklara saker pedagogiskt. Du har därför även goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift. Just nu behöver vi dessutom dig med kunskaper i tyska, för att stärka upp servicen för våra tysktalande kunder. Det behöver inte vara ditt modersmål, men du behöver känna dig bekväm med att förmedla din hjälp och tekniska kunskap på språket.
Det är en roll där du behöver ha ett intresse för – och en grundläggande förståelse för – IT. Du har främst kunskaper inom Microsoft Office 365 och Active Directory. Du har nog sprungit på saker som Azure och nätverk/hosting. Det du behöver lära dig lite mer om kommer du självklart få chansen att fördjupa dig i här hos oss!
Du har en avslutad gymnasieutbildning, gärna inom IT. Det är meriterande om du har läst exempelvis en YH-utbildning eller har tidigare erfarenhet som Supporttekniker eller Helpdesk.
För att trivas hos oss är det även viktigt att du har en prestigelös inställning och vågar be om hjälp. Du kan planera och driva ditt arbete framåt och gillar att bocka av uppgifter.
I stället för att utgå från CV och meritlista tittar vi i första hand på personlighet, samlad erfarenhet och inställning. Vi ser det som en styrka att anställa nya medarbetare som bidrar med nya infallsvinklar och perspektiv.
Nordlo för dig
Vi tror att nyckeln till vår snabba utveckling är att våra roller går att forma efter medarbetarnas passion och personliga drivkrafter, och för oss är ditt välmående otroligt viktigt.
För oss är det självklart att du får:
En god balans mellan arbetstid och fritid
Vara mycket delaktig och ha stor möjlighet att påverka
Garanterade utvecklingsmöjligheter
Ett nära samarbete mellan team och kollegor
Ett lyhört och närvarande ledarskap
Självklart erbjuder vi en trygg anställningsform med kollektivavtal, och en drös förmåner som vi gärna berättar mer om.
På Nordlo vet vi att mångfald av alla dess slag stärker hela vår organisation. Därför arbetar vi aktivt för jämlikhet och inkludering inom hela koncernen. Vi vet att fler perspektiv bidrar till bättre beslut och stärker vår innovationskraft. Därför uppmuntrar vi särskilt dig som tror dig ha ett annat perspektiv än de flesta inom IT-branschen att söka.
Tror du att vi och rollen som Supporttekniker är rätt för dig?
Skriv några rader om dig själv, vi ser fram emot att få veta mer!
Om Nordlo
Kom närmare känslan av att ingenting är omöjligt
Nordlo är en nordisk IT- och digitaliseringspartner som växer med syftet att utveckla samhället genom att stärka konkurrenskraft och hållbarhet hos nordiska organisationer – i vardagen och i framtiden. Vi hjälper våra kunder att förbättra sin IT-miljö genom ett brett tjänsteerbjudande och skalbara lösningar, för både verksamhetsbehov och medarbetare.
För oss är digitalisering ett mänskligt hantverk. Tillsammans skapar vi hållbar tillväxt som gör att organisationer står väl rustade inför framtiden, vi har kraften att skapa ett bättre samhälle. För att lyckas behöver vi engagerade medarbetare som vill vara med oss på resan.
Är du nyfiken på att veta mer om oss? På vår hemsida www.nordlo.com kan du läsa mer om vår verksamhet, våra medarbetare och olika kundcase.