OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba i ett bolag som erbjuder personlig och yrkesmässig utveckling utan att ge avkall på balans mellan jobb och fritid? Varmt välkommen till oss UCS!
Om företaget
Medarbetare hos oss drivs av ett genuint intresse för våra kunders verksamhet och vardag. Vårt digitala och proaktiva arbetssätt möjliggör att vi är nära våra kunder i deras utveckling. Vi består av ett trettiotal medarbetare och underkonsulter på fräscha kontor i Norrköping, Linköping och Vimmerby. Vi är övertygade om att vår kultur och värderingar bidrar till stark tillväxt. Därför är vi måna om att hitta rätt individer till vårt team. Våra team består av positiva medarbetare och mycket god sammanhållning. Som företag värnar vi om våra medarbetare och uppmuntrar ett hållbart arbetssätt med god balans mellan arbete och privatliv. På UCS IT Solutions verkar vi efter värdeorden respekt, ansvar, värdighet, tydlighet och engagemang.
Vi ingår i koncernen UCS Group AB. Vårt ledningssystem är FR2000. Ledningssystemet är ISO-liknande, och kraven i standarden hjälper oss att hitta systematiska och verkningsfulla lösningar.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer jobba med försäljning mot såväl nya kunder som att utveckla befintliga kunder genom att bidra med din tekniska kompetens. Du kommer att äga hela säljprocessen, från behovsanalys, bygga offert som ofta är komplexa till signering av avtal. I sin roll kommer du ha daglig kontakt med våra olika leverantörer i samband med att du bygger dina offerter till slutkunden. Vi har långa relationer med våra kunder och din roll är att löpande stötta kunden i mer tekniskt komplexa projekt exempelvis konferensrumslösningar, serverlösningar, nätverk eller specialdatorer. Du kommer få chansen att äga samtliga säljcase inom olika specifika branscher som till exempel hårdvara mot skolor.
Vid behov vill vi att du tar ett helhetsansvar för affärsområde Produkt och Licenser vid ordinarie AO- chefs frånvaro.
Din profil
Vi söker en driven och ambitiös person med stort teknikintresse. Du har erfarenhet av att sälja servrar, datorer, telefoner, brandväggar, nätverk och andra tekniska produkter. Då har du också tillräckliga kunskaper om tillverkarnas produktutbud (HP, Lenovo, Asus, Dell, HPE, Aruba, Sonicwall, etc.). Vi vill att du har erfarenhet av att sälja i B2B-sammanhang där tekniska produkter säljs tillsammans med tjänster samt erfarenhet av att sälja Microsofts licensutbud. För att lyckas i rollen är du social, nyfiken och lättlärd. Du gillar att bygga förtroendefulla och långsiktiga relationer med dina kunder.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i affärssystemet Visma Administration eller liknande system. Du bör också ha erfarenhet av att arbeta i CRM-system samt ha goda kunskaper i Officepaketet.
Denna tjänst är placerad på huvudkontoret i Linköping men det förekommer arbetsdagar även på vårt Norrköpingskontor.
Vi erbjuder
* En tjänst med goda utvecklingsmöjligheter i ett starkt växande bolag där vi har korta beslutsvägar och har ett stort fokus på individens utveckling.
* Möjligheten att få arbeta med en bred produktportfölj där vi ligger i framkant i vår bransch.
* En arbetsplats med fantastisk stämning där vi bryr oss om varandra och är måna om vår trivsel och välbefinnande.
Ansökningsförfarande
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lena Johansson, lena.johansson@skill.se alt 0708-52 32 36.
Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan om du tycker tjänsten låter intressant.
Vi ser fram emot din ansökan!
Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.