OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi erbjuder en roll där du får möjlighet att arbeta med såväl redovisningsuppdrag som controlleruppdrag. Låter det som något för dig?
Om företaget
UCS One Business är en fullskalig ekonomibyrå utöver det vanliga. Idag består vi av ca 95 medarbetare utspridda på våra moderna och välkomnande kontor i Linköping och Norrköping. Med vår breda kompetens kan vi förutom redovisning, lön och HR också erbjuda rådgivning, utbildning och systemimplementering. Vårt mål är att bli regionens främsta helhetsleverantör.
På UCS One Business verkar vi efter värdeorden trygghet, mod, tillsammans, framåtanda och omtanke. Företaget genomsyras av positiva medarbetare och en mycket god sammanhållning - en arbetsplats där vi hjälper och stöttar varandra.
Vi har en stor efterfrågan på våra tjänster och därför söker vi nu ekonomer till våra kontor i Linköping och Norrköping.
Dina arbetsuppgifter
Den här rollen ingår i vårt affärsområde interim, vilket innebär att du större delen av din tid arbetar hos kund och arbetar i deras system och enligt deras arbetssätt. Eftersom vi värnar om teamkänslan arbetar du på UCS kontor 1-2 dagar per vecka.
Dina kunduppdrag, beroende på din erfarenhet, riktar sig mot en specifik roll hos kundens befintliga ekonomifunktion, från ekonomiassistent till ekonomichef eller controller, och kan innehålla;
• Bokslutsarbete
• Redovisningsarbete
• Upprättande av årsredovisningar
• Controllertjänster
• Koncernredovisning
• Deklarationer
• Rådgivning
Du kommer i din roll ha ansvar för att utbilda juniora kollegor och i vissa fall agera som mentor. Beroende på din erfarenhet kan även uppdrag som ekonomichef vara aktuellt.
Tack vare våra kunders storlek skiljer sig denna roll från arbetet hos en mer “traditionell byrå”, då vi i detta affärsområde oftast hanterar ca 1-3 större kunder, istället för ett större antal mindre kunder.
Din profil
Vi söker dig som idag arbetar som redovisningsekonom, redovisningskonsult eller controller. Du har relevant utbildning inom ekonomi samt några års erfarenhet av brett ekonomiarbete.
För att hamna rätt i rollen är du en strukturerad, noggrann och driven person som får saker gjorda. Du är genuint intresserad av att förstå olika verksamheter och hitta lösningar och effektiva arbetssätt. Du lär dig snabbt, sätter dig enkelt in i nya system och nya arbetsuppgifter. Eftersom du kommer arbeta på plats hos dina kunder är det A och O att du uppskattar att träffa nya människor och att ha ett varierat arbetsinnehåll.
B-körkort är ett krav för tjänsten. Har du erfarenhet av att arbeta som interim ekonomikonsult och/eller är auktoriserad redovisningskonsult är det meriterande. Det är även meriterande att ha arbetat i flera olika ekonomisystem.
Vi erbjuder dig:
• En tjänst som ger dig möjlighet att få jobba brett inom ekonomi och där du har stor påverkansmöjlighet
• Ett unikt nätverk av kunder med stor variation av utmaningar och utvecklingsmöjligheter
• En inspirerande arbetsplats med härlig stämning och en unik sammanhållning
• En arbetsplats där vi tror på värdet av en sund balans mellan jobb och privatliv, med flexibla arbetstider och möjlighet att arbeta hemifrån
• Fina förmåner som god pensionsplan, möjlighet till utveckling, kortare arbetsdag under sommaren samt både friskvårdstimme, friskvårdbidrag och bonus
Ansökningsförfarande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Susanne Öman, susanne.oman@skill.se alt 013-32 94 08.
Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan om du tycker tjänsten låter intressant.
Vi ser fram emot din ansökan!
Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.