UCS One Economy söker HR-generalister och HRBP

UCS One Economy söker HR-generalister och HRBP

Arbetsbeskrivning

Motiveras du av att arbeta i en miljö med stor möjlighet till utveckling där du får tillämpa dina kunskaper genom olika projekt, kunder och situationer? Sök då till oss redan idag!

Om företaget
One Economy är en fullskalig ekonomibyrå utöver det vanliga. Idag består vi av c:a 80 medarbetare utspridda på våra moderna och välkomnande kontor i Linköping och Norrköping. Med vår breda kompetens kan vi förutom redovisning, lön och HR också erbjuda rådgivning, utbildning och systemimplementering. Vårt mål är att bli regionens främsta helhetsleverantör och vår ambition är att vara den heltäckande samarbetspartnern som bidrar med allt ifrån rätt program till rätt konsult på rätt plats. Vi värdesätter tid och visar det genom att välja smarta lösningar och att vara effektiva och proaktiva.

På UCS One Economy verkar vi efter värdeorden trygghet, mod, tillsammans, framåtanda och omtanke. Företaget genomsyras av positiva medarbetare och en mycket god sammanhållning - en arbetsplats där vi hjälper och stöttar varandra.

Vi har en stor efterfrågan på våra tjänster och därför söker vi nu HR-generalister och HRBP. Placeringsort kan vara på våra kontor i Linköping eller Norrköping


Dina arbetsuppgifter
Hos oss arbetar du med uppdrag mot olika kunder och branscher, där uppdragen kan innebära allt ifrån enstaka insatser till interimsuppdrag.

Våra kunder är av olika storlek, allt ifrån enmansföretag till koncernbolag, vilket ger en stor variation och bredd på uppdrag. Vi kan därmed garantera ett omväxlande arbete med stor möjlighet till utveckling.

Då HR-organisationen är under uppbyggnad söker vi dig som lösningsfokuserat, kreativt och med stort engagemang vill vara med på resan att bli den självklara partnern i Östergötland för företag som vill få i gång eller utöka sitt arbete med HR.

Dina kunduppdrag kan innehålla;

• HR-support
• HR-kartläggning
• Framtagande av processer och policies
• Coachande till ledning
• Personalhandbok
• Lönekartläggning
• Strategisk HR arbete
• Interimsuppdrag


Din profil
Vi söker dig som har minst ett års arbetslivserfarenhet av HR och gärna en akademisk utbildning med inriktning mot HR/Personalvetenskap, men det är inget krav. Du har med fördel erfarenhet av verksamhetsnära HR i privat sektor och systemvana inom HRM/personaladministration.

Hos oss kommer du att ha många interna och externa kontakter vilket innebär att vi söker dig som gillar att samarbeta och trivs med många olika kontaktytor.
Du är som person ansvarstagande och förtroendeingivande med god förmåga att organisera, planera och prioritera ditt arbete på ett självständigt och effektivt sätt.

För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara prestigelös, anpassningsbar och mån om ett bra resultat. Genom din goda kommunikativa förmåga och sociala kompetens är du bra på att sätta dig in i kundens behov och når på så sätt hög kundnöjdhet.

Du har goda kunskaper inom Officepaketet, innehar B-körkort och behärskar engelska i tal och skrift.

Vi erbjuder dig:
• En tjänst som ger dig möjlighet att få jobba brett med HR i en stor variation av kunder, där du har stor påverkansmöjlighet inom ditt område
• En inspirerande arbetsplats med en unik sammanhållning och goda möjligheter till utveckling i din roll
• En arbetsplats där vi tror på värdet av en sund balans mellan jobb och privatliv, med flexibla arbetstider och möjlighet att arbeta hemifrån
• Möjligheten att få vara del av ett affärsområde där du själv har möjlighet att påverka inriktning, koncept och erbjudande
• Fina förmåner som god pensionsplan, möjlighet till utveckling, kortare arbetsdag under sommaren samt både friskvårdstimme, friskvårdbidrag och bonus



Ansökningsförfarande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Susanne Öman, susanne.oman@skill.se alt 013-32 94 08.

Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan om du tycker tjänsten låter intressant.

Vi ser fram emot din ansökan!


Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 4 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2023
  • Ansök senast: 27 maj 2023

Liknande jobb


HRBP

HRBP

22 november 2024

HR-partner

HR-partner

22 november 2024

HR Konsult

HR Konsult

21 november 2024

21 november 2024