Uddevalla Energi söker en vikarie med positiv energi till kundservice

Uddevalla Energi söker en vikarie med positiv energi till kundservice

Arbetsbeskrivning

Hos oss på Uddevalla Energi är det viktigt med en arbetsmiljö med mycket glädje och engagemang som ger oss energi att prestera vårt bästa. Varje medarbetares delaktighet är en värdefull framgångsfaktor. Genom att utvecklas som medarbetare utvecklar vi också vår verksamhet. Vi arbetar aktivt för en hållbar stad och vi söker ständigt nya vägar att förenkla livet för våra kunder. Din energi är framtiden.
Nu söker vi en vikarie till vårt härliga kundserviceteam. Vårt uppdrag är att leverera kundservice i världsklass. För att lyckas med det behöver vi dig som älskar kunder, system och kommunikation och försäljning, som förstår vad hög service och goda kundrelationer innebär och som vill vara med oss på utvecklingsresan mot framtiden.
Dina främsta arbetsuppgifter
Ta emot inkommande kundärenden via våra olika kanaler: samtal, kundbesök, mejl, sociala medier och chatt.
Du kommer framförallt att arbeta med renhållningsärenden men även försäljning av el vid både inkommande samt utgående samtal.
Fakturafrågor, flytthantering och orderhantering är stora delar av våra ärenden.
Du kommer delta på olika typer av marknadsaktiviteter och event, som ibland kan vara utanför ordinarie arbetstid.

Som person är du full av positiv energi, har ett starkt driv och får energi av att hantera många varierande arbetsuppgifter. Du har ett genuint intresse av nya digitala lösningar och plattformar, och att se möjligheter och glädje i varje kundkontakt. Du är en god kommunikatör som har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift samt att prata med alla olika typer av människor. För att trivas i rollen bör du också vara noggrann och strukturerad med förmåga att behålla lugnet samt kunna prioritera och fatta affärsmässiga beslut även under press. Vi ser gärna att du har ett tekniskt intresse och har lätt att ta till dig och se möjligheter i olika systemlösningar.
Som medarbetare på vår avdelning ser du det som en självklarhet att jobba för att överträffa kundens förväntan och är säljande, tillmötesgående samt innovativ i ditt sätt att lösa problem. Vi är ett framåt energibolag som ständigt strävar efter att utvecklas, därför bör du vara motiverad, engagerad och öppen för förändringar. Vi ser gärna att du är en person som gillar utveckling och vill ta en aktiv roll i utvecklingsarbetet.
Du trivs i en värderingsstyrd verksamhet där professionell, engagerad, resurssmart och inkluderande är ledord i vardagen. För dig är det en självklarhet att komma till jobbet med engagemang och framåtanda.
Hos oss erbjuds du ett brett ansvar i ett engagerat energibolag som drivs av viljan att vara i framkant. Vi erbjuder dig en spännande framtid i ett bolag som satsar på miljön och sätter kunderna i främsta rummet. En arbetsplats och ett företag som är mycket omtyckt av både medarbetare och kunder vilket syns inte minst i våra regelbundna kund- och medarbetarundersökningar. Hos oss tar vi vara på varje medarbetares energi.
Kvalifikationer
Gymnasial utbildning. Eftergymnasial utbildning inom service och försäljning är önskvärt
Goda datakunskaper
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Meriterande är tidigare erfarenhet från kundservice inom energibranschen.
Information om företaget hittar du på vår hemsida www.uddevallaenergi.se. Har du några frågor är du välkommen att kontakta Marie Bergman Haak, kundservice- och kommunikationschef 0522-58 08 01. Facklig representant Vision Cecilia Selander 0522-58 07 32.
Anställningsform Tjänsten är ett föräldravikariat på 13 månader. Omfattar heltid.
Tillträdesdag Mitten av maj eller enligt överenskommelse.
Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan senast 2023-03-22. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Vid frågor om ansökningsprocessen kontakta SaraMarie Lundberg, HR-specialist, 0522-58 07 28.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uddevalla Energi AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 mars 2023
  • Ansök senast: 22 mars 2023

Besöksadress

Lilla Nygatan 7
None

Postadress

None
UDDEVALLA, 45132

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024