UI/UX-designer

UI/UX-designer

Arbetsbeskrivning

UX, UI, tjänstedesign, oavsett vilken rubrik vi sätter för den här spännande rollen söker vi en riktigt vass person inom området. Vi söker dig som vill vara med och utveckla digitala tjänster och kanaler för att säkra att konsumenter och företag kan ta del av vårt stöd på bästa sätt. Konsumentvardagen erbjuder allt fler val och som myndighet behöver vi ständigt utveckla vår digitala närvaro. Förväntningarna på tillgänglighet och relevans är höga och vi måste vara både snabbfotade och lyhörda för att möta användarnas behov.

Om jobbet
I rollen som UI/UX-designer arbetar du nära tjänstedesigners, utvecklare och produktägare i agila team. Du ansvarar för designprinciper, designsystem och myndighetens visuella identitet för våra digitala tjänster. Du omsätter behov och krav och visualiserar det som ska utvecklas i form av skisser, flöden, trådskisser, prototyper, användarresor och designkoncept. I arbetet ingår även behovskartläggning, undersökningar samt tester.

Den röda tråden för oss är att skapa användarvänliga tjänster och ständigt förbättra användarupplevelsen i våra digitala kanaler. Arbetet bedrivs i samarbeten av olika slag med både interna kollegor och externa konsulter och du deltar ofta i möten och presenterar lösningar och koncept för intressenter.

Din profil
Du har relevant högskoleutbildning inom UX-design, interaktionsdesign eller liknande, alternativt annan kvalificerad utbildning som bedöms motsvara kraven. Det är ett krav att du har några års erfarenhet av kvalificerat arbete inom området. Du har jobbat med att skapa innovativa och användarvänliga digitala lösningar och har goda kunskaper om webbstandards, tillgänglighet och designprinciper.

Du har erfarenhet av att planera och genomföra användartester för webbaserade lösningar samt goda kunskaper i relevanta verktyg för slutgiltig gränssnittdesign. Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska.

Du är strukturerad, driven, kreativ och har mycket god kommunikationsfråga.
Ditt arbete kännetecknas av engagemang och du tar dig självständigt an arbetsuppgifter med fokus på uppdrag och resultat. Du har hög servicekänsla och god samarbetsförmåga. Självklart bemöter du andra med prestigelöshet, respekt och omtanke.

Anställningen
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
Tillträde enligt överenskommelse. Din arbetsplats är i Karlstad.

Vill du få mer information?
Mer information om anställningen får du av avdelningschef Katja Stjernlöf. Fackliga representanter är Maria Lindstedt för OFR vid Konsumentverket och Anna Hult för Saco–S-föreningen vid Konsumentverket.
Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer 0771-42 33 00.

Din ansökan
Det är viktigt att du i din ansökan anger dnr. HR 2021/24.

Senast den 3 januari 2022vill vi ha din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Tisell

Jan Nyquist
0771-42 33 00
Katja Stjernlöf
0771-42 33 00
Cecilia Tisell
0771-42 33 00
Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Gabriella Fenger-Krog
0771-42 33 00
Peter Vikström
0771-42 33 00
Cathrin Lundqvist
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Susanne Edman
0771-42 33 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Konsumentverket
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 november 2021
  • Ansök senast: 3 januari 2022

Besöksadress

Box 48
None

Postadress

Box 48
KARLSTAD, 65102

Liknande jobb


16 oktober 2024

15 oktober 2024