OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?
I Ulricehamn kommuns ledningsstab ingår funktionerna ekonomi, HR, kommunikation, kansli och planering.
Ekonomifunktionen utgör ett stöd till verksamheterna och organisationens chefer gällande budget, löpande redovisning, uppföljning, årsredovisning med mera. Organisatoriskt tillhör Upphandlingsenheten kommunens ekonomifunktion.
Upphandlingsenheten är en enhet som vill utvecklas, ständigt förbättras och vårt mål är att alltid skapa goda affärer. Du kommer att ingå i ett härligt team bestående av tre upphandlare, en controller och en upphandlingschef.
Vi håller till i ljusa lokaler i "Nämndhuset" på Badhusgatan i centrala Ulricehamn med närhet till både bra kommunikationer och en småstadspuls som erbjuder det mesta.
Ulricehamns kommun erbjuder, förutom ett spännande och utvecklande uppdrag, även flera bra personalförmåner som exempelvis fritidsstudiebidrag, friskvård och bra tillgång till fri parkering.
Vi söker nu en driven upphandlare/inköpare för upphandling av varor, tjänster och entreprenader till kommunen.
Är du redo för nästa utmaning? Då ska du söka dig till oss!
ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten som upphandlare är omväxlande och omfattar många kontakter såväl internt som externt.
Du leder självständigt upphandlingar i projektform på uppdrag av olika verksamheter i kommunen. Du ansvarar för hela upphandlingsprocessen från omvärldsanalys, upphandlingsarbete, till avtalsförvaltning. Till din hjälp har du upphandlingssystemet TendSign.
I vissa fall genomför du även upphandlingar gemensamt med våra kommunala bolag eller samverkanskommuner.
I din roll ingår det att ge stöd till och utbilda kommunens verksamheter i upphandlingsfrågor. Tillsammans med dina kollegor utvecklar och förenklar du rutinerna inom området, samt deltar i förbättringsarbetet. I allt vårt arbete har vi samhällsnyttan och kommunens invånare i åtanke när vi strävar efter den goda affären.
KVALIFIKATIONER
Du har en lämplig eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning mot inköp och upphandling, eller annan likvärdig utbildning och/eller med relevant arbetslivserfarenhet.
Du ska ha några års erfarenhet av upphandling inom offentlig sektor samt ha goda kunskaper om LOU och/eller kvalificerat inköpsarbete inom privat sektor. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska, och har god vana av att arbeta i MS Office. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från leverantörssidan och inom projektledning.
För att lyckas i ditt arbete ser vi att du är en driven, affärsmässig, serviceinriktad person med god analytisk förmåga och har ett strukturerat arbetssätt. Vi förutsätter att du har ett professionellt bemötande och besitter en god samarbetsförmåga, samtidigt som du kan arbeta självständigt under eget ansvar.
I din stödjande och rådgivande roll förutsätts att du är lyhörd, ödmjuk, pragmatisk och flexibel.
Stor vikt kommer att läggas vid på personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen.
Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran.