OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren och engagerad ledare som vill arbete med förbättring- och förändringsarbete inom underhållsorganisationen? Då kanske tjänsten som Underhålls- och projektchef hos Ahlstrom-Munksjö Ställdalen är din nästa utmaning! Välkommen med din ansökan!
Vad Ahlstrom-Munksjö erbjuder dig!
Vi är stolta över att vara ett globalt företag som bedriver verksamhet på anläggningar och kontor i 14 länder runt om i världen.
Vi sätter värde på mångfald och på de olika sätt som skillnader mellan människor kan bidra till en rikare, mer kreativ och mer produktiv arbetsmiljö. Vi ger våra anställda eget ansvar och uppmuntrar till professionell och personlig utveckling. Vi vill vara en prioriterad arbetsgivare och en organisation som aldrig slutar ta till sig kunskap. Ahlstrom-Munksjö har idag totalt 8 000 anställda.
Vi vill även att du som bor utanför Ljusnarsbergs kommun skall få de bästa möjligheterna att arbeta hos oss, därför erbjuds du ett pendlarkort på SJ där du får räkna restiden som arbetstid när du jobbar på tåget. Det finns fina förbindelser och flera tågstopp i Ställdalen varje dag.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som Underhålls- och projektchef ansvarar du för att driva ett aktivt underhållsarbete och säkerställer att rätt kompetens och stöd finns inom underhållsorganisationen. Tillsammans med kollegor och medarbetar driver och implementerar du initiativ enligt plan i syfte att modernisera och ständigt förbättra underhållsarbetet. Du ansvarar dessutom för framtagande och implementering av projekt vid större investeringar och processförbättringar över hela bruket.
Andra förekommande arbetsuppgifter och ansvarsområden;
- Ansvara för ekonomiska och operativa mätetal inom ditt område.
- Vara drivande och stärka avdelningens arbete med LEAN och ständiga förbättringar.
- Kontinuerligt arbeta med hela brukets övergripande utveckling inom området underhåll.
- Driva projekt i syftet om att öka effektivitet, kapacitet och säkerhet inom hela bruket.
Du är en del av ledningsgruppen och förväntas delta och bidra aktivt till det strategiska arbetet. I din roll kommer du ha ett nära samarbete med Platschef och kollegor i Ställdalen men även de andra bruken i Sverige och i världen.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en teknisk examen, alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har flerårig erfarenhet av att leda en underhållsorganisation, gärna inom processindustri. Vidare ser vi att du har erfarenhet av att driva förbättringsprojekt och investeringsprojekt samt är van att rapportera och följa upp ditt arbete. Har du också erfarenhet av energiledningssystemet ISO 50001 är det en fördel. Du har goda kunskaper i både svenska och engelska.
Du är en stark ledare som har förmågan att få med dig dina medarbetare och kollegor. Att ta initiativ, driva på och ta beslut kommer naturligt för dig. Du är även duktig på att prioritera rätt i ett arbete med ständig utveckling och verksamhetsförbättring. Att du i grunden har ett tekniskt intresse ser vi som en självklarhet.
Information och ansökan
All administration i den här rekryteringen hanteras av AxÖ Consulting. Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Tobias Björk på tfn; 070-97 75 100 eller mejl; tobias.bjork@axoconsulting.se. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan! Alla ansökningar hanteras konfidentiellt.
AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Olle Öijen
079-337 33 17
Linda Axäng, rekryteringsansvarig
079-342 54 42