OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Underhållsingenjör inom fastigheter som vill utveckla sig själv och vårt bestånd
Hos oss får du huvudansvaret för planerat underhåll och investeringar inom vårt fastighetsbestånd.
Det innebär att du systematiskt följer upp och granskar planerat underhåll.
Din nya arbetsplats är Sjöbohem – ett fastighetsbolag som har Sjöbo kommun som verksamhetsområde. Vår förvaltning omfattar lägenheter (53 755 kvm) och lokaler (85 861 kvm). Här finns gott om arbetsuppgifter för dig med andra ord.
En helt vanlig dag på jobbet
Arbetsuppgifterna hos oss känner du säkert igen:
- Budget, offertberäkningar och investeringskalkyler för projekt inom underhållsområdet.
- Följa upp planerat underhåll och investeringar.
- Projektleda mindre projekt.
- Skapa förfrågningsunderlag till upphandlingar.
- Ta fram kostnads- och investeringsberäkningar.
- Utveckla och behålla goda kundrelationer.
- Beställare mot entreprenör.
- Ansvar för ramentreprenörer.
- Hålla avstämningsmöte med entreprenörer och kund.
- Hantera beställningar från kund.
- Ansvar för fastighetsdatabas Incit.
Vår bild av dig
För att lyckas i rollen har du erfarenhet av projektledning, beställning och uppföljning. Du är van vid att skapa förfrågningsunderlag. Du arbetar i dag troligen inom fastighetsförvaltning eller byggbranschen.
Har du dessutom kunskap inom LoU, CAD, ABT & AMA, bygglovsansökningar och byggnadsteknik är du som klippt och skuren för tjänsten.
Du är systematisk i ditt arbetssätt och noggrann med dokumentation. Du känd för att hantera både entreprenörer och kunder på ett korrekt och vänligt sätt. De har en planeringsförmåga och kan leverera enligt tidplaner.
Dina nya arbetskamrater
Totalt är vi 61 medarbetare. På din avdelning är vi fem personer. Du får en förvaltningschef, driftsoptimerare, förvaltare, arbetsledare och energiingenjör som närmaste arbetskamrater. Gruppen jobbar med det medellånga perspektivet: projekt som håller sig inom ett eller två år.
Framåt och innovativt – välkommen till Sjöbohem!
Sjöbohem är ett fastighetsutvecklingsbolag som är framåtdrivande och arbetar innovativt. Vi arbetar med ett hållbarhetstänk i alla led: ekonomi, miljö och samhälle.
Vår verksamhet är att förvärva, bebygga, avyttra och förvalta fastigheter för att erbjuda bostäder och lokaler utifrån kundens behov i Sjöbo kommun. I vår verksamhet ingår även försäljning av fastighetsrelaterade tjänster.
Att förstå kundernas önskemål och behov gör att vi kan leverera bostäder, lokaler och fastighetsrelaterade tjänster med hög kundnytta. Detta är en avgörande faktor för vår framgång.
Omväxlande och fritt med stort eget ansvar
Vi erbjuder varierande arbetsuppgifter med kontakter med både kunder och entreprenörer. Arbetet är fritt under ansvar. Vi har möjlighet till flextider och det finns ett gym som du kan använda fritt. En timmes friskvård på arbetstid i veckan ingår. Vi arbetar i framkant när det gäller teknik och innovation för att utveckla – och utmana – fastighetsbranschen. Poolbil finns tillgänglig under arbetstid.
Vi har ett långsiktigt tänk där kvalitet går före enkla lösningar. Vi har en stor bred i vårt fastighetsbestånd där alla typer av fastigheter ingår med tyngdpunkt på samhällsfastigheter. Trygg arbetsgivare med kommunen som huvudägare.
Kontakt och ansökan
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Prima Rekrytering AB. Har du frågor, så tveka inte att kontakta Seniorkonsult Per Grytter tel. 0760-25-35-96. Din ansökan skickar du in via Prima Rekryterings hemsida, www.primarekrytering.se snarast.
I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag.