OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt uppdrag är att ge hela länet möjlighet att leva ett gott liv i dag och i morgon. Vi tar hand om hälsa och vård, får kollektivtrafiken att rulla och främjar kompetensutveckling och levande kultur. Vi är motorn för ett hållbart samhälle med samverkan över gränser. Tillsammans är vi Gävleborgskraften.
Fastighetsförvaltningen erbjuder kvalificerat stöd inom fastighet samt logistik och service.
Fastighetsavdelningen är en avdelning med 29 medarbetare fördelade på 2 enheter och består av fastighetschef, enhetschefer, teknikspecialister, driftledare, förvaltare, administration och projektledare. Vi har kontor i Gävle och Hudiksvall. Vi söker nu en medarbetare med valfri placeringsort.
Som anställd i region Gävleborg har du ett antal förmåner som exempelvis friskvårdsbidrag, flexibel arbetstid och extra semesterdagar.
Nu utökar vi och söker vår nästa teammedlem, sök om du känner att tjänsten passar in på dig eller skicka den till någon som passar.
ARBETSUPPGIFTER
Du är lyhörd och kan samspela med hyresgäster, entreprenörer och konsulter utifrån ett professionellt förhållningssätt. Har en stark egen drivkraft, hög integritet och ett stort engagemang för arbetet.
I arbetsuppgifterna ingår att:
• upprätta underhållsplaner för Region Gävleborgs fastighetsbestånd, ca 405 000 m2
• ansvara för att planera genomförandet av fastighetsunderhåll
• driva dialogen med övriga medarbetare på avdelningen gällande prioriteringar av underhållsåtgärder
• ta fram underlag för genomförande av beslutade underhållsåtgärder
• ansvar för, och följa upp att beslutade underhållsåtgärder genomförs
• ekonomisk uppföljning av underhållsprojekt
• genomföra statusbesiktningar
• fortsätta att utveckla arbetet med planerat underhåll med hjälp av upphandlade hjälpmedel
Beredskap utanför ordinarie arbetstid kan förekomma.
Läs mer om våra olika förmåner: https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är driven och strukturerad, du har en noggrannhet och tar ansvar för att ditt arbete blir så bra som möjligt. Du har förmågan att arbeta självständigt och i grupp. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Den person vi söker har
• högskoleutbildning inom fastighetsområdet eller annan utbildning som arbetsgivaren kan bedöma likvärdig
• minst 5 års erfarenhet från liknande uppdrag.
• B-körkort
• goda kunskaper inom bygg, teknik och entreprenadjuridik
• mycket god datorvana
För den här tjänsten är det meriterande om du har kunskap inom LOU och tidigare arbetat inom offentlig sektor.