Arbetsbeskrivning
Välkommen hem!
På SBC förstår vi att ett hem är mycket mer än fyra väggar. Det är en plats där liv byggs, minnen skapas och drömmar uppfylls. Det är därför vi strävar efter att vara ledande inom vår bransch – att tillhandahålla säkra och trygga hem för människor.
Det är våra kunniga medarbetare som är drivkraften bakom vår framgång. Vi strävar efter att skapa en gemenskap av människor som delar värderingar om samverkan och kundservice.
Så om du letar efter ett jobb där du kan sätta dina kunskaper i arbete – Välkommen hem!
Ditt jobb och ansvarI rollen som Underhållsplanerare på SBC arbetar du nära våra kunder, BRF-styrelser, i deras behov av underhållsplaner. Du stöttar och hjälper BRF-styrelserna att bedöma fastigheternas kommande underhållsbehov och vilka kostnader som det innebär genom högkvalitativa underhållsplaner. Detta för att våra kunder ska kunna förvalta sina föreningar på ett så grundligt och professionellt sätt som möjligt. Du kommer i rollenansvara för att sälja, upprätta och uppdatera underhållsplaner samt presentera dem för kund.
En vanlig arbetsprocess som Underhållsplanerare på SBC Offerering/Försäljning av egna uppdrag
Planering av uppdrag och insamling av underlag
Besiktning av fastigheter (okulärt)
Sammanställning av underhållsåtgärder och kostnadsberäkningar
Genomgång av underhållsplan med kund
Detta har du
Vi tror att du är en strukturerad, noggrann och prestigelös person som har lätt för att bygga relationer. Du är kommunikativ och kan uttrycka dig väl i skrift. Du har grundläggande och goda byggtekniska kunskaper som du kombinerar med din förmåga att rådgöra ochleda kunden genom en underhållsplan.
Erfarenhet: Universitets- ellerKY-utbildning inom fastigheter, bygg.
Minst 1-2 års relevant arbetslivserfarenhet.
Goda byggtekniska kunskaper.
God IT-vana.
Körkort. (Krav)
Erfarenhet av upprättande av underhållsplaner. (Meriterande)
Erfarenhet av att arbeta med bostadsrättsföreningar. (Meriterande)
Fakta kring tjänsten Centrala Göteborg, Östra Hamngata 18
Heltid
Hybridarbete
Flexibel arbetstid
Övertid kan förekomma
Vad händer framåt Bekräftelse på din ansökan.
Vi arbetar löpande med denna rekryteringsprocess. Går du vidare så är nästa steg intervjuer, tester och referenstagning.
Återkoppling på din ansökan.
_____________________________________________
Om oss
SBC grundades 1921 och är en helhetsleverantör inom förvaltning av bostadsrättsföreningar och fastigheter. Vi har experter inom ekonomisk och teknisk förvaltning, energirådgivning, projektledning av ombyggnation och renoveringar samt juridisk rådgivning. Vi har kontor på fem orter i landet med över 400 anställda och är en del av den globala koncernen Odevo. Förutom förvaltning, är innovation och tech viktiga områden som driver oss framåt och gör oss till en stark aktör inom branschen.