Underleverantör för tjänsten Stöd och matchning Älmhult

Underleverantör för tjänsten Stöd och matchning Älmhult

Arbetsbeskrivning

Vi på AB Ability Coaching söker kvalificerade underleverantörer i tjänsten Stöd och matchning Över landet. Stöd och matchning är en tjänst som vi bedriver på uppdrag av Arbetsförmedlingen. Vi matchar arbetsökande ut i jobb och studier på kortast möjligast tid. Vi söker underleverantörer som sätter våra deltagares mål och utveckling i centrum och vill göra en skillnad !




Handledarens arbetsuppgifter
Som handledare matchar du individen ut i jobb eller studier. Arbetet innebär mycket kontakt med arbetsgivare och utbildningsanordnare. Utöver fokus på matchning jobbar du också målinriktat tillsammans med deltagaren och anpassar insatsen efter en bred målgrupp, vilken du träffar både i grupp och enskilt för att ge och förbättra jobbsökarverktyg genom kunskap, motivation och inspiration. Anordnade av praktik, studiebesök och events gör dagarna extra roliga. Framför allt bidrar du till ständig utveckling hos människor och till samhället i stort.




Formella kompetenskrav för en handledare:
Alternativ 1
Du har minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola. Utbildningen har genomförts inom områdena; arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.
Du har minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.


Alternativ 2
Du har ett års eftergymnasial utbildning och du har minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden:
- Arbetsledning med personalansvar
- Rekrytering
- Omställningsarbete för arbetssökande
- Studie- och yrkesvägledning
- Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)
- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
- Arbete med social- och gruppsykologi
- Karriärvägledning
Arbetslivserfarenheten inom ovanstående områden har du erhållit de senaste 5 åren.


Om oss
ABILITY är ett kvalitetsmedvetet företag som jobbar med utarbetade processer där kunden är i fokus. Våra verksamhetsområden är arbetslivsinriktad rehabilitering, social och organisatorisk arbetsmiljö, arbetsmarknadstjänster och utbildning.
Medarbetarna på Ability är specialister inom de områden där de är verksamma.
Vi har kontor över hela landet där vi i nuläget levererar tjänsterna Aktivitetsbaserade utredningsplatser, Stöd och matchning samt Kundval Rusta och matcha.


Ansökan kan du skicka på mejl till sherry.amedi@ability.se , var god ange även ort och refrensnummer på annon.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Ability coaching Älmhult
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 december 2020
  • Ansök senast: 31 mars 2021

Liknande jobb


Administratör med personalansvar

Administratör med personalansvar

13 november 2024

6 november 2024

25 oktober 2024

21 oktober 2024