Underprojektledare till Siemens Energy

Underprojektledare till Siemens Energy

Arbetsbeskrivning

Är du en driven ledare som vill vara nyckelspelaren i att integrera banbrytande produkter och ta dem från idé till verklighet? Då är detta din chans att göra skillnad!

Om företaget
Siemens Energy möter den ökade efterfrågan på energi i över 90 länder och bidrar till att skydda vårt klimat. Med över 94 000 anställda genererar de elektricitet för 16% av världens befolkning och strävar efter hållbar, pålitlig och ekonomiskt överkomlig energi genom innovativa teknologier. Siemens Energy utvecklar gasturbiner och kraftanläggningar för global användning och har en omfattande serviceorganisation. Med 3000 medarbetare i Finspång och en årlig omsättning på cirka 10 miljarder kronor är Siemens Energy en betydande aktör inom energiteknik.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en underprojektledare för att hantera produktintegrationsdelprojekt inom flera olika utvecklingsprojekt till Produktintegrationskontoret på Siemens Energy. Projekten är av liten till medelstor omfattning, och du kommer ansvara för alla delar av projektledningen, såsom kostnad, budget, tid, resurser, omfattning, riskhantering och teamledning.

Din roll
Som underprojektledare kommer du att:
-Planera, genomföra och följa upp produktintegrationsarbetet inom utvecklingsprojekten.
-Säkerställa att projekten håller sig inom givna tidsramar och budget.
-Hantera resurstilldelning och säkerställa att teamet har de verktyg och resurser som krävs.
-Arbeta med riskhantering och snabbt kunna anpassa planerna vid eventuella avvikelser.
-Samarbeta med olika team och avdelningar för att skapa en integrerad och sammansvetsad produktlösning.

Din profil
Vi söker dig som har en stark personlig drivkraft och förmågan att strukturera ditt arbete även när uppgifterna är otydliga. Du har ett kommunikativt sätt som engagerar och inspirerar dem du arbetar med.

För att lyckas i rollen tror vi att du har en bakgrund inom projektledning, teamledning eller inköp. Tidigare erfarenhet av produktutveckling eller tekniska projekt är meriterande.

Kravprofil:
-Flytande svenska och engelska i både tal och skrift.
-Erfarenhet av projektledning och/eller teamledning.
-Förmåga att arbeta självständigt och fatta välgrundade beslut.
-God kommunikations- och samarbetsförmåga.

Ansökningsförfarande
Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV och personligt brev till oss idag. Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Ida Gjärdman, ida.gjardman@skill.se eller ring Tel: 011- 19 94 70.

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 oktober 2024
  • Ansök senast: 22 november 2024

Liknande jobb


Customer Innovation & Technical Services Manager

Customer Innovation & Technical Services Manager

19 december 2024

Change manager

Change manager

3 december 2024

18 december 2024