OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldre- och handikappomsorg, hemsjukvård samt kostenhet. Vård- och omsorgsförvaltningen har drygt 1 000 medarbetare. Den största gruppen medarbetare består av vårdpersonal som undersköterskor, personliga assistenter, sjuksköterskor och kockar. Men det finns också en mängd andra yrken inom vår verksamhet. Vi är alla nyckelpersoner och våra verksamheter präglas av medarbetare som är engagerade, ansvarstagande och kompetenta.
Vill du vara med och bygga en hållbar vård och omsorg för framtiden? Vi söker nu två positiva och engagerade undersköterskor som delar vår värdegrund till vårt Särskilda boende Granliden i Grängesberg. Vi söker dig med ett starkt engagemang för människor, en positiv grundsyn och en vilja att hitta lösningar genom att tänka nytt. Särskilda boendet Granliden är både ett demensboende och traditionellt boende med 55 platser uppdelat på fem demensavdelningar och två traditionella avdelningar.
Arbetsuppgifter
Arbetet kräver att du arbetar utifrån vård- och omsorgsförvaltningens mål där brukaren är i fokus. Du ska tillsammans med övrig personal tillgodose enskilda människors behov av personlig omvårdnad samt social aktivering. Du ska även utföra hälso- och sjukvårdsuppgifter enligt delegering. Arbetet kräver att du har förmågan att arbeta självständigt såväl som att ha ett nära samarbete med dina kollegor och övriga proffessioner som är involverade runt brukaren samt de anhöriga. Du bör vara flexibel angående arbetstider då verksamheten lägger eget schema där dag, kväll och helgtjänstgöring ingår.
Kvalifikationer
Du har körkort, är utbildad undersköterska och gärna med spetskompetens inom demens och/eller psykiatri. Du ska ha erfarenhet utav omsorgsarbete. Har du erfarenhet från arbete inom demensomsorg och BPSD är detta meriterande. I uppdraget som undersköterska är det viktigt att du har god kännedom om socialtjänstlagen samt hälso- och sjukvårdslagen. Du innehar personliga egenskaper såsom förmåga att arbeta självständigt, ta egna initiativ, vara flexibel, vara lyhörd inför andras behov samt ha god samarbetsförmåga. Det är viktigt att du behärskar det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med brukare, anhöriga och dina arbetskamrater och att du skriftligt kan dokumentera det som krävs i verksamheten. Det är även viktigt att du är bekväm och van med att använda mobiltelefon och dator då detta är en del av våra arbetsredskap.
Då Ludvika kommun är ett finsktalande förvaltningsområde är det en merit om du kan tala finska.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Anställningsvillkor
Tillsvidare anställning enligt överenskommelse, heltid 100 %. Fast lön. Arbete på andra arbetsplatser inom vård- och omsorgsförvaltningen förekommer
Kontaktperson
Enhetschef Cecilia Nordström, via kommunens växel 0240-565674
Facklig kontaktperson
Kommunal, via kommunens växel 0240-86 000
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2020-10-11. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem