OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
VÅR VERKSAMHET
Hemtjänsten på Bygdevägen 15 finns till för de personer som bor på Vikbolandet och som behöver hjälp och stöd i sin dagliga livsföring.
Vi arbetar med ett brukarorienterat synsätt i vårt dagliga arbete för att på det sättet öka möjligheterna för varje enskild individ att få ett värdigt liv och känna välbefinnande i sin vardag. Vårt uppdrag är att göra livet bättre för de människor som har insatser från oss.
Ditt kommande arbete hos oss är viktigt och kommer att påverka hur andra människor upplever sin vardag. Det är en utmaning, men vi hoppas att du är redo för uppgiften. Hos oss är du en del av ett arbetslag med skickliga och engagerade kollegor.
Bygdevägens hemtjänst står inför en omorganisation i form av en flytt i september.
ARBETSBESKRIVNING
Hos oss får du möjlighet att ta ansvar och utvecklas både som medarbetare och som människa. I rollen kommer du framförallt, tillsammans med din chef, organisera det dagliga arbetet inom verksamheten.
I dina arbetsuppgifter ingår att aktivt delta i enhetens arbetsmiljöarbete och att vara med och vidareutveckla vår verksamhet. Du kommer att arbeta med dokumentation, vilket innebär att det ställs krav på din förmåga att formulera dig såväl muntligt som skriftligt på svenska.
Du kommer att arbeta med administrativa arbetsuppgifter i bland annat verksamhetssystemet TES samt Treserva. Därför är det av stor vikt att du har god erfarenhet av att arbeta med dessa system och både kan planera ut insatser men också kvittera nya uppdrag och planera ut dessa.
Det kommer också kräva att du är van vid att formulera uppdrag och insatser till övriga medarbetare så insatser kan utföras på ett korrekt sätt utifrån brukarens behov och önskemål.
Vi erbjuder dig varierade arbetsuppgifter inom service, vård och omvårdnad där ingen dag är den andra lik. Arbetet kommer att ske inom hemtjänsten på ett rullande schema där du kommer att arbeta dag. Din arbetsuppgift kommer framförallt att innebära administrativt arbete där du förväntas samarbeta med andra undersköterskor med administrativa uppgifter samt enhetschef och undersköterskor som arbetar ute hos brukarna.
DIN PROFIL
Vi söker dig som har omvårdnadsutbildning eller utbildning som bedöms som likvärdig, att du har erfarenhet av arbete inom vård- och omsorg kan vara meriterande. Du som söker trivs med att arbeta med människor!
Vi söker dig som är van och erfaren av administrativt arbete, såväl operativt som strategiskt. Som undersköterska med administrativa arbetsuppgifter kommer du ansvara för majoriteten av enhetens administrativa arbete. I detta inkluderas fakturering, samordning, brukarkontakt, brukardialoger och möten, organisering av insatser, personalplanering och bemanning.
Under arbetstid använder man sig av bilar som transportmedel det är därför ett krav att du ska ha B-körkort för manuell växellåda.
Som person är du lugn och trygg i din arbetsroll, du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.
Du är samarbetsvillig samt empatisk men du behöver samtidigt vara beslutsam, framförallt i ärenden som du kommer att komma i kontakt med när du arbetar med de administrativa uppgifterna.
Arbetet kräver att du är ansvarsfull och har ett mycket gott professionellt bemötande och kan bemöta samarbetspartners, kollegor, medarbetare, chef men framförallt brukare och dess anhöriga.
Du kan arbeta både självständigt och i grupp. Vi vill också att du är med och bidrar till en god arbetsmiljö och ett gott samarbete. Du har en positiv inställning till arbetet och är inte främmande för varken nya arbetsuppgifter eller verksamhetsförändringar.
Då majoriteten av din arbetstid kommer innefatta kontorsarbete och organisering av det dagliga arbetet så kommer stor vikt att läggas på din personliga mognad, lojalitet, uthållighet, stresstålighet, kvalitetstänk och framförallt din helhetssyn.
Du behöver vara van vid att arbeta med en större arbetsgrupp där din roll är att samordna övriga medarbetares dagliga arbetsuppgifter.
MER INFORMATION OCH ANSÖKAN
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning enligt överenskommelse.
Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du enhetschef Sanela Selava, 011-15 27 19 eller enhetschef Senad Mutic, 011 -15 16 58. Har du frågor om rekryteringsprocess kontaktar du rekryteringsspecialist Katarina Nyqvist, 011-15 30 10.
Din ansökan vill vi ha senast 31 augusti. Urval kommer ske fortlöpande.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.