OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Leanlink
Leanlink är Linköpings kommuns utförarorganisation och här arbetar vi med verksamhet inom områdena stöd, vård, omsorg, kost och service. Vi är ca 2500 medarbetare som alla arbetar för att göra Linköpingsbornas dagar så bra som möjligt. Vi drivs av att skapa bra dagar för våra kunder och medarbetare samt att bidra till ett tryggt och bra samhälle. Vi är måna om att vår verksamhet ska genomsyras av god kvalitet och professionalitet, men framförallt vill vi att vår omtanke och vårt engagemang ska kännas i allt vi gör. Vi fokuserar på att skapa en bra dag just idag, men också imorgon och på hur vi kan tänka nytt och göra förändringar som förbättrar vardagen för dem vi är till för.
Läs mer om Leanlink och våra olika verksamheter på leanlink.se
Om arbetsplatsen
Leanlink Äldreomsorg har cirka 1 200 tillsvidareanställda medarbetare och ett stort antal vikarier. Vi är det kommunala alternativet som bedriver verksamhet utan vinstintresse, med stor öppenhet och möjlighet till insyn för allmänheten. Vi har en lång tradition och erfarenhet av äldreomsorg. Vi arbetar utifrån IBIC, Individens Behov I Centrum, med individens bästa i fokus.
Vi är stolta över våra medarbetare och värnar om en bra arbetsmiljö genom att bland annat erbjuda hälsoförmån och goda möjligheter till kompetensutveckling. Arbetet är fritt, självständigt och varierande. Arbetstiden är förlagd till dagtid, där tjänstgöring "lätthelg" ingår i arbetstidens förläggning.
Hemtjänstgruppen består av 42 medarbetare och vi bedriver hemtjänst i stadsdelen Ekholmen med omnejd och utgår från lokaler i Räknestickans servicehus på Ekholmsvägen.
Arbetsbeskrivning
Din grundtjänst kommer vara inom din proffession som undersköterska där du under morgonen arbetar med kundärenden inom hemtjänsten eller på servicehuset. Resten av dagen kommer du sedan kunna ägna dig åt din ombudsroll där du sköter bemanning och tillsättning av vikarier vid behov. Du kommer också arbeta med semesterplanering etc. Tjänsten innebär även att vara behjälplig med den dagliga planeringen hos kund vid ordinarie planerares frånvaro. Den tid du inte kan fylla med din ombudsroll adrbetar du mot våra kunder ute i verksamheten.
I hemtjänsten arbetar du i kundens hem, oftast ensam, vilket ger möjlighet till fina möten. Arbetsuppgifterna innebär personlig omvårdnad som exempelvis hjälp och stöd vid förflyttningar och dusch, serviceinsatser såsom städ och tvätt samt medicinska arbetsuppgifter. Du följer även med kunden på promenader och läkarbesök samt hjälper till vid inköp m.m.
I arbetet ingår dessutom att vara kontaktperson för ett antal kunder, vilket innebär att du planerar stödet och hjälpen tillsammans med kunden. Du dokumenterar i IT-systemet Treserva och ansvarar för att upprätta, följa upp och revidera genomförandeplaner.
Vi använder oss av mobiltelefoner i arbetet och med hjälp av dem öppnar vi dörrar, registrerar besök och i framtiden kommer vi att dokumentera via dessa.
I arbetet färdas vi mestadels på cykel mellan våra kunder.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har omvårdnadsutbildning och erfarenhet av äldreomsorg. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbetssättet IBIC.
Hemtjänsten är en verksamhet som ständigt förändras därför behöver du vara flexibel, stresstålig och se möjligheter i olika situationer. Du möter kunder med olika behov och måste därför vara trygg i din yrkesroll och ha en personlig mognad. Du ska ha ett gott bemötande mot kunder, dina kollegor och samverkansparter du möter i ditt yrke. Då du ofta arbetar ensam hos kund är det viktigt att du tar eget ansvar och egna initiativ men arbetet förutsätter också att du är van vid att samarbeta.
För att klara din ombudsroll ser vi gärna att du har erfarenhet av att arbeta med bemanning, semesterplanering samt daglig planering mot kund eller annat administrativt arbete. Vi söker dig som tar ansvar för din uppgift, som strukturerar upp ditt arbete och som har förmåga att driva dina processer vidare på egen hand. Du har förståelse för verksamhetens mål och arbetar utifrån dem.
Att du kan cykla är ett krav då du måsta kunna ta dig till kundens hem. Körkort är önskvärt men inget krav.
Du kan kommunicera muntligt och skriftligt på svenska då arbetet innebär kundkontakter och dokumentation. Du har datorvana och erfarenhet av att dokumentera i Treserva.
Då vi använder oss av mobiltelefoner i arbetet måste du vara villig att lära dig att använda digitala verktyg.
Vill du vara med och skapa bra dagar med oss – välkommen med din ansökan!
Information om tjänsten
Tillträde: 2021-04-12
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Antal lediga befattningar: 1
Ref. nr: 6309
Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?