Undersköterska med ombudsroll planerare till hemtjänst Kastanjen

Undersköterska med ombudsroll planerare till hemtjänst Kastanjen

Arbetsbeskrivning

Hemtjänst Kastanjen

Vill du ha ett omväxlande arbete där du kommer att göra skillnad för andra? Vill du kunna hjälpa äldre människor att få en professionell omsorg i sitt eget hem? Gillar du ordning och reda, att organisera och planera, men även att kunna finna dig i att det händer saker som gör att dagen blir en annan än den man tänkt sig? Då kan du vara rätt person för oss, välkommen med din ansökan som undersköterska med ombudsroll planerare till hemtjänst Kastanjen!

Dina arbetsuppgifter
Hemtjänsten är en verksamhet som ständigt förändras och där du som planerare kommer ha en central roll. Du kommer att arbeta nära enhetschef och dina undersköterskekollegor med att planera det dagliga arbetet. Du kommer också att ta emot sjuk- och friskanmälningar och anpassa personalresurser utifrån verksamhetens behov, samt beställa turer/vikarier vid frånvaro.

I ditt uppdrag som planerare kommer du också att rapportera avvikelser, övertid, förskjuten arbetstid samt planera in möten och utbildningar. I dina arbetsuppgifter kommer du också att hantera beställningar från handläggare samt tillse att det finns tid för upprättande och uppföljning av genomförandeplaner. Du kommer också att ha ansvar över mejlinkorg och kontakt med administrativa enheten. I ditt administrativa uppdrag kommer du att arbeta i olika datasystem t.ex. Medvind, Procapita, Life Care, Phoniro Care och Outlook. Tjänsten är en kombination av administrativt arbete och omvårdnadsarbete i hemtjänsten, där fördelning mellan arbetsuppgifterna styrs av verksamhetens behov och prioritering tillsammans med enhetschef.

Vi söker dig som
Är utbildad undersköterska, då tjänsten också kan innebära omvårdnadsarbete. Du behöver kunna behärska det svenska språket i såväl tal som skrift, samt ha god datavana och lätt för att sätta dig in i system. Körkort är ett krav för tjänsten.

Som person ser vi att du har en god kommunikativ förmåga där du talar klart och engagerat i enskilda möten med små och stora grupper, även att du lyssnar och är mottaglig för motparten och anpassar dig till situationen. Likväl att du förblir motiverad och effektiv och fortsätter med ditt arbete tills du uppnår resultat, trots eventuella motgångar. Det är också viktigt att du är analytisk och har en god förmåga att se sammanhang och lösa komplexa frågor och problem. Vi förutsätter att du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete samt att du tar egna initiativ. Vi arbetar i team så det är viktigt att du har lätt för att samarbeta och förstår vikten av gott bemötande i alla lägen. Avslutningsvis ser vi gärna att du är serviceinriktad, noggrann och tar ansvar för dina arbetsuppgifter.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Vi hanterar ansökningar löpande, så vänta inte med att skicka in. Välkommen med din ansökan!

På omvårdnadsförvaltningen är vi mer än 800 personer, som får söderhamnarnas vardag att fungera. Vi arbetar tillsammans för att äldre och människor med funktionshinder ska kunna behålla sin integritet och klara sig själva så länge som möjligt. Som medarbetare är du vår viktigaste resurs. Du finns närmast kunden. Du driver vår utveckling. Du är Söderhamn – varje dag. Välkommen med dina kunskaper och dina idéer!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Söderhamns kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 mars 2021
  • Ansök senast: 28 mars 2021

Liknande jobb


23 november 2024

23 november 2024

23 november 2024

22 november 2024