OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
Hemtjänsten i Sävedalen vill vara en hälsofrämjande arbetsplats och därför får du som medarbetare ta del av en rad förmåner såsom olika sorters fritids- och friskvårdsaktiviteter, friskvårdsbidrag och förmånscykel.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu dig som vill vara med och planera och administrera vår hemtjänstverksamhet i Sävedalen. Du blir en viktig pusselbit i vår schemaläggning och du skapar förutsättningar för en väl fungerande hemtjänst. Du kommer att arbeta med planering av brukarscheman i TES och fungera som ett administrativt stöd till områdets kvalificerade samordnare. I arbetsuppgifterna ingår att arbeta med korttidsbemanning och tillsättning av vikarier vid oplanerad frånvaro. Du behöver vara beredd på att ett visst omsorgsarbete ute i verksamheten kan förekomma utifrån verksamhetens behov.
Tjänsten innebär såväl interna som externa kontakter, exempelvis med kommunens SSK, personal inom övriga hemtjänstområden, andra vårdgivare och anhöriga till områdets brukare. Med ditt öga för logistik och ekonomi förväntas du planera och analysera planering och utfall så att resurseffektivitet samt kvalitet går hand i hand. Som undersköterska med planeringsuppdrag har du ett helhetsperspektiv när det gäller verksamhetens behov och du har ett nära samarbete med dina kollegor och enhetschefer.
Tjänstens arbetstidsförläggning är vardagar, kontorstid.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad undersköterska med B körkort. Du har erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen och har erfarenhet av administrativt arbete där planering och schemaläggning har ingått. Du har förmågan och kunskapen att lyfta dig och göra analyser samt kunna planera långsiktigt. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i planeringssystemet TES eller motsvarande system. I arbetet ingår social dokumentation, vilket innebär att du måste kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift samt ha en mycket god datorvana.
Som person är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du är en trygg och stabil person, såväl i dig själv som i din yrkesroll. Självklart har du en god samarbetsförmåga och ett professionellt bemötande i alla dina kontakter. För att trivas med uppdraget krävs det att du är strukturerad och har en god förmåga att planera, organisera och prioritera i det dagliga arbetet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Du är flexibel utifrån verksamhetens behov.
Vi ser fram emot din ansökan!
ÖVRIGT
Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kerstin Casselblad
031-7929640
Kathy Olausson
031-792 9891
Enhetschef Kerstin Casselblad
031-7929640
Furulunds äldreboende Kathy Olausson
031-792 9891
Administrativ chef Gerd Strandén
031-7921292
Nås genom kommunens växel
031-792 10 00
Chef Anna Holstmark
0317929951
Vision
031 792 1000
Kommunal
031 792 1000
Verksamhetschef Cai Berggren
031-792 98 34