OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.
I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?
Björklidens äldreboende ligger i Alafors. Här bor det 32 pensionärer. Boendet drivs i intraprenadform av oss som arbetar här. Vi söker nu en samordnare som arbetar på uppdrag av enhetschef med att stötta verksamhetens administrativa processer.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu dig som är en stjärna på att planera. Uppdraget som samordnare är på en del av tjänsten, cirka 60% medan resterande del av din tjänst kommer att vara förlagd ute i verksamhet på kvällar och helger. I rollen som samordnare är du ett stöd till enhetschefen och verksamheten. Du arbetar på uppdrag av enhetschef, och är flexibel för nya arbetsuppgifter som kan komma att behöva hanteras.
I samråd med enhetschef planerar och organisera du det dagliga arbetsflödet i verksamheten.
Du hanterar administration kring personal så som sjuk-/ledighetshantering, semesterplanering, vikarietillsättning, schemaläggning samt viss lönehantering. Tillsammans med chef så ombesörjer du relevant kompetensförsörjning för medarbetarna så som kurser och utbildningar. Andra administrativa uppgifter är inköpshantering och du har god koll på inköpsprocessen.
En naturlig del i tjänsten är löpande kontakt med interna och externa parter. Du är en god ambassadör för verksamheten samt står för en god samverkan.
Önskar du arbeta heltid kommer en del av tiden förläggas helger och kvällar som undersköterska i verksamhet, det är då ett krav att du är utbildad undersköterska.
KVALIFIKATIONER
Du har erfarenhet av liknande uppdrag och har arbetat med TimeCare pool, Multiacess och Personec. Du har erfarenhet av inköp och är påläst i lagar och avtal.
ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.
Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Viveka Sundberg, enhetschef
0303-33 01 19
Fackliga representanter nås via växeln
0303-33 00 00