OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Assistans och hemtjänst är ett nytt privat hemtjänstbolag som startar upp i Nyköpings kommun under maj månad. Vi söker därmed medarbetare inom hemtjänsten.
I tjänsten som undersköterska med samordnaruppdrag avses en kombinerad tjänst som omfattas av administrativa uppgifter samt omvårdnad av personer med beslut om hemtjänst.
Som samordnare ansvarar du för planering och bemanning och som undersköterska ansvarar du för att arbetet hos kund utifrån hemtjänstinsatserna. I din samordnartjänst ska du säkerställa att kundernas beviljade insatser och tider planeras på medarbetare i verksamheten. Du granskar även att insatserna blivit utförda genom kontroll i befintliga verksamhetssystem. Vid behov är du även behjälplig vid rekrytering av nya medarbetare samt ansvarig för att sköta schemaläggning och bemanning av personal. I ditt uppdrag ingår också daglig dialog med biståndshandläggare, kunder och anhöriga samt sjuksköterskor och hemgångsteamet.
Att arbeta som undersköterska inom hemtjänsten innebär att du får möta många olika människor varje dag och bidra till deras livskvalitet. Målsättningen med hemtjänstens arbete är att skapa förutsättningar för att kunna leva ett så självständigt liv som möjligt i den egna hemmiljön.
Vi söker dig som tillsammans med oss vill vara med och skapa dessa förutsättningar.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
- undersköterskeutbildning
- erfarenhet av omvårdnadsarbete
- planeringsvana är meriterande
-Procapita & Phoniro är meriterande
-B-körkort och att du kan cykla är meriterande
-ekonomisk förståelse
- grundläggande datorkunskaper
- god kunskap i tal och skrift i det svenska språket
Som person är du lugn, trygg och lyhörd, du ser varje individ och har en förmåga att förstå vad varje person behöver. Du har ett professionellt bemötande och kan planera ditt arbete både självständigt och tillsammans med dina kollegor. För att trivas hos oss är du positiv och engagerad och har både vilja och engagemang att bidra till utveckling av verksamheten. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
I denna roll ska du således kunna arbeta både administrativt och i hemtjänstens ordinarie arbete som utförs i våra kunders hemmiljö. Vi lägger stort fokus på din personliga lämplighet, förmåga till självständigt arbete och tidigare erfarenheter.