Undersköterska med samordningsansvar

Undersköterska med samordningsansvar

Arbetsbeskrivning

Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.

I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en samordnare med spetskompetens inom schemaläggning och planering. Uppdraget som samordnare är på en del av tjänsten, viss del av din tjänst kommer att vara förlagd ute i verksamheten.
Vi söker en samordnare som har förmågan att leverera en trygg, säker och kvalitativ omsorg till våra hyresgäster ihop med en god planering för våra medarbetare.
Som samordnare kommer du att bistå enhetschef med att framför allt sköta schemaläggning i Multiacess, planera för en optimal bemanning samt vara ett administrativt stöd i flera andra frågor.
I rollen som samordnare arbetar du på uppdrag av enhetschef, och är flexibel för nya arbetsuppgifter som kan komma att behöva hanteras. Du behöver en förståelse för verksamheten och förmågan till ett helhetsperspektiv. Vidare behöver du ha ett metodiskt och strukturerat arbetssätt med fokus på detaljer.
I samråd med enhetschef planerar och organiserar du det dagliga arbetsflödet i verksamheten. Du hanterar administration kring personal så som sjuk-/ledighetshantering, vikarietillsättning, semesterplanering och schemaläggning. En naturlig del i tjänsten är löpande kontakt med interna och externa parter. Du är en god ambassadör för verksamheten samt står för goda relationer i personalgruppen.

KVALIFIKATIONER
Ett krav för denna tjänst är att du är utbildad undersköterska och tidigare har arbetat med schemaläggning och planering inom vård- och omsorg gärna i systemet Multiacess. Du besitter förmåga att samarbeta och kommunicera med omsorgstagare, närstående och kollegor och har ett professionellt förhållningssätt. Du har förmåga att ta ansvar för dina arbetsuppgifter och kan arbeta självständigt. Lätt för att anpassa dig till ändrade förhållanden och kan hantera stressade situationer. Du har förmågan att formulera dig väl i tal och skrift samt goda kunskaper i Officepaketet.
Det är meriterande om du har arbetat i systemen Personec och TimeCare pool. Det är även meriterande om du har en YH utbildning eller annan likvärdig utbildning med inriktning mot till exempel administration, personal/beteendevetare.

ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Utdrag beställs direkt polisens hemsida och kostar ingenting. Beställ belastningsregistret så snart du kan i rekryteringsprocessen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Viveka Sundberg, enhetschef
0303-33 01 19
Fackliga representanter nås via växeln
0303-33 00 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ale kommun, Björklidens äbo
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 juni 2022
  • Ansök senast: 10 juli 2022

Besöksadress

Ledetvägen 6 ALAFORS
None

Postadress

Ledetvägen 6
Alafors, 44980

Liknande jobb


Undersköterskor till hemtjänst i centrum, Varbergs kommun

Undersköterskor till hemtjänst i centrum, Varbergs kommun

1 november 2024

1 november 2024

1 november 2024

1 november 2024