OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningen Sydväst är en av fyra socialförvaltningar i Göteborgs Stad med runt 900 medarbetare. I stadsområdet Sydväst bor cirka 120 000 invånare och området stäcker sig från Billdal till Högsbohöjd och till södra skärgården. Förvaltningens uppdrag är att barn, unga och vuxna ska kunna leva ett tryggt och självständigt liv och att barn och unga har en rik fritid. Förvaltningen jobbar också för att stötta personer i hemlöshet till ett varaktigt boende. Genom samverkan med civilsamhälle, lokalt näringsliv och andra aktörer ska vi öka folkhälsan och tryggheten i området.
I socialförvaltningen Sydväst vill vi ta tillvara på engagemanget hos alla medarbetare. Hos oss kan du påverka både ditt eget jobb och andras liv.
ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi en undersköterska med särskilt uppdrag som koordinerar den dagliga driften och underhåller bemanningsplaneringen utifrån verksamhetens bemanningskrav. Samt sköter korttidsplanering. Du samverkar med enhetschef, stödpedagoger samt administratör för att utifrån verksamhetens ramar, kvalitetssäkra och färdigställa hälsosamma scheman.
Arbetet är omväxlande, vilket kan innebära nya insatser med kort framförhållning. Verksamheten har sedan 2019 varit under ständig utveckling i snabb takt, det är därför viktigt att du som söker tycker om att arbeta i en verksamhet under ständig förändring.
KVALIFIKATIONER
Du som söker skall vara utbildad undersköterska. Tidigare erfarenhet inom psykiatri och missbruk är meriterande. Du har tidigare arbetat i en administrativ roll som krävt att du behövt överblicka och koordinera olika uppgifter, information och/eller system.
Du som söker har god datorvana samt lätt för att lära dig nya system. Du har goda kunskaper i Time Care planering samt Time Care Pool. Tidigare erfarenhet av schemaläggning och bemanningsplanering är ett krav.
Du har en positiv människosyn, ansvarskänsla, ett stort engagemang och du utgår ifrån verksamhetens helhet och behov när du utför ditt arbete. Som person ser vi gärna att du är flexibel, initiativrik, trivs med sociala kontakter och har en god administrativ förmåga. Du har förmågan att anpassa dig utifrån olika situationer och är bekväm i att arbetsdagen inte alltid går att förutse.
För att lyckas i ditt uppdrag krävs att du är strukturerad och lösningsfokuserad samt har ett stort intresse och engagemang för att stötta och hjälpa andra. Du är noggrann med att leverera god kvalitet samt att slutföra dina uppgifter inom givna tidsramar. Om du gärna delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter samtidigt som du är öppen för att lära dig av andra, tror vi att du kommer trivas hos oss. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
B- körkort - Meriterande
ÖVRIGT
Rekrytering sker löpande under publiceringsperioden.
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda, undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.