OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett givande och spännande arbete som undersköterska hos oss där du får möjligheten att vara en del i ett engagerat arbetslag.
Du kommer ha huvudansvar för SIP-uppdraget på Stora Trädgårdsgatans HC samtidigt som det finns sjuksköterskor med kunskap kring uppdraget och som kan stötta i eventuella medicinska frågor. Arbetet med SIP består till stor del av dagliga videomöten med kommunens hälso- och sjukvårdspersonal, biståndshandläggare och Regionens slutenvårdsenheter samt samordning kring patienten för att säkerställa en trygg och säker hemgång.
I tjänsten ingår även mottagningsarbete och arbete i laboratoriet. I kombination med det självständiga arbetet kommer du ha ett tätt samarbete med dina övriga kollegor på hälsocentralen. I denna tjänst finns det stora möjligheter att utveckla arbetssättet kring denna tjänst, med kollegor på arbetsplatsen samt fortsatt samarbete med externa aktörer. Egen kompetensutveckling är en viktig del i arbetet.
Tjänsten är ett vikariat med möjlighet till förlängning och eventuell möjlig övergång till en tillsvidareanställning.
Vi söker
Ditt intresse för människorna vi möter varje dag är viktigt, därför söker vi dig som arbetar med patientens bästa i fokus. Du är ansvarstagande, positiv, har ett framåtdriv och kan rycka in när det behövs. Du kan arbeta självständigt utifrån egen planering samtidigt som du har god samarbetsförmåga. Vi värdesätter laganda och förmågan och viljan att ta eget initiativ.
För att vara aktuell för tjänsten krävs det att du är utbildad undersköterska med inriktning mot sjukvård. Kunskap och erfarenhet kring SIP-arbete och projekt Äster är meriterande. Har du erfarenhet av arbete i Västerviks kommun och/eller på Västerviks sjukhus är det en merit vi värdesätter. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Krav på körkort B.
Vår arbetsplats
Stora Trädgårdsgatans hälsocentral är en attraktiv arbetsgivare med ett gott ryckte. Vi finns i Västervik och har 9 600 listade patienter på vår hälsocentral. Vi har ett öppet utvecklingsklimat och satsar på alla våra medarbetare oavsett yrkesroll och tidigare erfarenhet. Alla ges möjlighet till fortbildning och utbildning, och som ett resultat har vi en glad medarbetargrupp där alla får komma fram. Vi eftersträvar hög serviceanda. Vi arbetar tillsammans för gott arbetsklimat och hög trivsel vilket genomsyrar hela verksamheten.
Hos oss arbetar varje dag engagerade medarbetare för att främja hälsa hos våra patienter och invånare. Rätt kandidat hamnar på en varm och trevlig arbetsplats med öppen kultur där alla medarbetare för höras och synas. Vi trivs tillsammans och känner stort engagemang för det vi gör.
Vi driver ett ständigt utvecklingsarbete/förbättringsarbete, som medarbetare har du stor möjlighet att påverka ditt arbete och arbetssituation. Om du vill vara en del av oss är du välkommen med din ansökan.
Vi är en del av Primärvårdsförvaltningen, som erbjuder hälso- och sjukvård till hela Kalmar län. Vi finns både i större städer och på mindre orter. Med allmänmedicin som vår utgångspunkt ser vi människan i ett helhetsperspektiv och arbetar för att främja hälsa i alla möten.
Primärvårdsförvaltningen är en del av Region Kalmar län. Tillsammans är vi 7 000 medarbetare som jobbar för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete - varje dag.
Vi vill att du bifogar CV och personligt brev till din ansökan.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Personalman Alexander Åberg
010-4982504
Personalassistent Anita Karlsson
010-4982503
Kristina Finnman