OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tillträde enligt överenskommelse. Arbete måndag - fredag, arbetstider 6.30 - 15.30
Arbetsuppgifter
Arbetet som samordnare är ett tillförordnat uppdrag där du har en grundanställning som Undersköterska eller Vårdbiträde. Arbetet innehåller administrativa uppgifter. Arbetet innebär ett nära samarbete med enhetschef och arbetsuppgifter som ingår i samordnarens uppdrag är bland annat att:
- Bemanna utifrån ekonomiska ramar/budgeterade timmar
- Schemaplanera
- Administrera sjuk- och friskanmälan samt bedöma behov av ersättare
- Korttidsrekrytera
- Tillstyrka kortare ledigheter samt planera för dessa
- Kontrollera och registrera arbetstider i lönesystemet. - Planera verksamheten utifrån beviljade beslut
- Enhetschef kan utöver detta delegera andra arbetsuppgifter
Kvalifikationer
Undersköterskeutbildning är inget krav men meriterande liksom goda kunskaper i det svenska språket. Erfarenhet av administrativt arbete är meriterande. Goda datakunskaper, erfarenhet av Heroma, Kompanion och Viva är önskvärt.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och du ska kunna arbeta självständigt, vara flexibel och ta egna beslut. Du bör vara en god organisatör och kunna se helheten. Du behöver vara lyhörd, ha ett fint bemötande, tydlig och ha en god samarbetsförmåga. Du tycker om att ta ansvar och är lösningsfokuserad. Du behöver ha en rak kommunikation och du ska vara drivande och ha en vilja att tillsammans med chef och övrig personal vidareutveckla vår verksamhet.
Bifoga CV och personligt brev i din ansökan.
Betyg/intyg behöver inte skickas med. Uppvisande av detta blir aktuellt vid eventuell intervju.
Inför rekryteringsarbetet har Östersunds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare.