OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du undersköterska och redo för nya utmaningar? Vill du vara med och påverka och utveckla framtidens äldreomsorg? Vill du kunna känna att det arbete du utför är betydelsefullt och viktigt? Vill du jobba i teamsamverkan? Då är du den vi söker: välkommen till Tuvängen!
Vår arbetsplats präglas av professionalitet och en strävan efter god kvalité. Vi utvecklar vårt arbete för att möta behoven hos den vi är till för.
Tuvängens äldreboende omfattas av 3 permanentavdelningar och 2 korttidsavdelningar med inriktning både mot somatik och demensproblematik. Här arbetar ett fantastiskt team bestående av undersköterskor, sjuksköterskor, rehab-personal, enhetssamordnare och enhetschefer.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som omvårdnadspersonal på Tuvängen innebär att ha ett professionellt bemötande till boende, anhöriga samt kollegor. Du kommer att stödja boende i deras vardag mot uppsatta mål i genomförandeplanen. Att arbeta på delegering är nödvändigt, likaså att självständigt föra social dokumentation och upprätta genomförandeplaner på dator i Treserva. Det är viktigt att aktivt delta som medarbetare i arbetsplatsens utveckling. Du har möjlighet att söka ombudsroll och specialisera dig särskilt inom ett område där det fortlöpande ges utbildningar.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad undersköterska. Om du även har erfarenhet av att arbeta med personer med demenssjukdom är detta starkt meriterande. Det krävs goda kunskaper i talad och skriven svenska samt en god datorvana.
Som person ser vi att du är engagerad, ansvarsfull, samarbetsvillig och flexibel. Vi söker dig som likt oss brinner för äldre och tycker äldreomsorgen är spännande och vill göra skillnad för de hyresgäster som vistas på Tuvängens äldreboende.
För att lyckas i ditt arbete på Tuvängens äldreboende trivs du med att innehållet i arbetet ofta förändras samt att arbeta tillsammans i ett team som lyfter fram varandras styrkor. Att hjälpa våra boende till en meningsfull tillvaro ger dig energi och glädje. Du är professionell, lyhörd och respektfull i ditt bemötande. Du har hög kunskap inom omvårdnad och ett driv att lära nytt. Alla kollegor förväntas samarbeta på ett flexibelt sätt över huset för att på bästa sätt ta tillvara på varandras kompetens och våra resurser. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Tjänsten avser ett vikariat året ut med möjlighet till förlängning.
80% eller efter överenskommelse.
Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur Polismyndighetens belastningsregister uppvisas.
Tillträde efter överenskommelse
Rekrytering kommer att ske fortlöpande under ansökningstiden.
ÖVRIGT
Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.
Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.
Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.
Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.