OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldre- och handikappomsorg, hemsjukvård samt kostenhet. Vård- och omsorgsförvaltningen har drygt 1 000 medarbetare. Den största gruppen medarbetare består av vårdpersonal som undersköterskor, personliga assistenter, sjuksköterskor och kockar. Men det finns också en mängd andra yrken inom vår verksamhet. Vi är alla nyckelpersoner och våra verksamheter präglas av medarbetare som är engagerade, ansvarstagande och kompetenta.
Arbetsuppgifter
Brinner du för att hjälpa andra och vill vara en del av vår arbetsgrupp?
Vi söker nu 2 undersköterskor med stort engagemang för människor med en positiv grundsyn och en vilja att hitta lösningar genom nytänkande. Har du som person positiv energi, framåtanda och nära till skratt, är drivande och tycker om att arbeta med aktiviteter tillsammans med de som bor hos oss. Då är kanske just du är den vi söker.
Solgärde är ett särskilt boende med helinackordering och består av två traditionella avdelningar och en demensavdelning, det är totalt 47 boendeplatser där arbete kan ske på samtliga avdelningar. Målet med verksamheten är att de boende ska uppleva trygghet, självbestämmande samt ha en meningsfull vardag. Arbetet bygger på att den enskilde individen är i fokus.
• Vård- och omsorgsarbete i särskilt boende enligt kommunens riktlinjer.
• Sjukvårdsuppgifter på undersköterskenivå. Viss medicinsk omvårdnad förekommer såsom såromläggningar, sondmat samt läkemedel- och insulingivning därför är delegering en obligatorisk arbetsuppgift i tjänsten.
• Arbete utifrån ombudsroller
Kvalifikationer
• Undersköterska med erfarenhet av omvårdnadsarbete.
• Personliga egenskaper såsom förmåga att arbeta självständigt, ta egna beslut och initiativ, vara flexibel samt ha god samarbetsförmåga.
• Du ska kunna ta ett stort ansvar för brukare och verksamhet då du ingår i ett team med flera yrkeskategorier.
• Aktivt medverka i verksamhetens uppbyggnad och utveckling.
• Du som person ska kunna vara flexibel angående arbetstider då verksamheten lägger eget schema där dag-, kväll- och helgtjänstgöring ingår.
• Du behöver behärska det svenska språket i både tal och skrift då du ska kommunicera med de boende, anhöriga samt dina arbetskamrater. Ett krav är även att du kan dokumentera det som krävs i verksamheten.
• Det är även viktigt att du är bekväm och har vana med att använda mobiltelefon och dator då detta är en del av våra arbetsredskap.
• Körkort krävs
Vi värdesätter nytänkande då vi ständigt jobbar med att utveckla verksamheten och hos oss månar vi om en god arbetsmiljö och teamkänsla
Stor vikt läggs på personlig lämplighet.
Stämmer detta in på dig, tveka inte att söka tjänsten hos oss
Då Ludvika kommun är ett finsktalande förvaltningsområde är det en merit om du kan tala finska.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning heltid. Tillträde efter överenskommelse. Fast lön. Arbete kan förekomma på andra arbetsplatser inom vård och omsorg.
Kontaktperson
Enhetschef Therese Moe, 0240-86 000
Facklig kontaktperson
Kommunal via växeln 0240-86 000
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 210516. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem