Undersköterska till Ängsbackens äldreboende

Undersköterska till Ängsbackens äldreboende

Arbetsbeskrivning

Omsorgsförvaltningen med cirka 1275 anställda omfattar fyra verksamhetsområden. Dessa är ordinärt boende, särskilt boende, LSS och socialpsykiatri samt HSL och korttidsboenden. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns en handläggarenhet samt stödfunktioner såsom ekonomer, HR, systemförvaltare, utredare m fl.

Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg ska bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.

Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- friskvårdsbidrag
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen

ARBETSUPPGIFTER
Rollen som undersköterska på Ängsbacken äldreboende innebär att du får arbeta med något av det bästa och mest berikande som finns - att göra vardagen meningsfull för våra boende. Att vara professionell handlar lika mycket om ett gott bemötande och förståelse för andra människors behov och känslor, som att arbeta med omsorgsuppgifter och service.
Du ska tillgodose den boendes individuella behov av omsorg och service i det egna boendet, utifrån beviljat bistånd enligt socialtjänstlagen. Målsättningen med omsorgsarbetet ska vara att upprätthålla funktionsförmågan och självkänslan hos den äldre, bevara och om möjligt höja personens känsla av livskvalitet, stödja de anhöriga och eftersträva en omsorg byggd på respekt och individuellt bemötande. Du kommer även att utföra vissa hälso- och sjukvårdsuppgifter efter delegering från sjuksköterska, sjukgymnast och arbetsterapeut.

Arbetet innebär rotationstjänstgöring och att det planeras, dokumenteras, följs noggrant upp och som omsorgspersonal är det därför mycket viktigt att du dokumenterar väl i kommunens datasystem.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har genomgått undersköterskeutbildning.
Som person är du ansvarstagande, flexibel och har ett genuint intresse för människor. Vi förväntar oss att du är bra på att bygga relationer och att skapa kontakt. Du är serviceinriktad, har samarbetsförmåga och är positiv till att tillsammans med övriga i personalgruppen hitta lösningar och ta egna initiativ vid behov.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.

Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69
Annika Stadin
026-24 15 34
Petra Winberg
026-24 15 34
Sabina Johansson
026-24 03 63
Pia Linde
026-24 20 78
Inglis Skoog
026-24 19 88
Linda Sohlberg
026-24 18 19
Enhetschef Annika Einarsson
026-24 15 97
Vårdförbundet Pia Linde
026-24 20 78
Personalsekreterare Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69

Sammanfattning

Besöksadress

81180 Sandviken
None

Postadress

Stadshuset, Odengatan 37
Sandviken, 81180

Liknande jobb


14 oktober 2024

Vi söker undersköterskor till digital hemtjänst!

Vi söker undersköterskor till digital hemtjänst!

19 november 2024

26 november 2024