OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Slår ditt hjärta lite extra för de äldre? Vill du ha kul på jobbet och känna att du gör skillnad på riktigt? Då är du varmt välkommen till oss på Berggården!
Om tjänsten
Just nu söker vi 3 undersköterskor till både demens- och somatisk avdelning. Men på Berggården hjälps vi åt över gränserna och därför kommer du få jobba med både demens och somatik oavsett vilken avdelning du tillhör. Hos oss arbetar vi med personcentrerad vård och omsorg där hyresgästens önskemål och behov står i fokus. Våra hyresgäster ska känna sig trygga och leva ett liv så som de önskar utifrån egen förmåga. Därför jobbar vi för att skapa delaktighet och en meningsfull vardag där hyresgästerna får känna social gemenskap med andra. Vill du bli en av våra vardagshjältar?
Exempel på arbetsuppgifter:
• planera, utföra och utvärdera service-, omvårdnads-, hälso- och sjukvårdsinsatser
• skapa förtroendefulla relationer med den enskilde och anhöriga och som kontaktperson ansvara för den individuella vård- och omsorgsprocessen
• bära delansvar för den individuella vård- och omsorgsplanen tillsammans med teamet
• använda de digitala verksamhetssystem som verksamheten kräver och dokumenterar i enlighet med lagar, riktlinjer och rutiner
Om arbetsplatsen
Berggården är ett vård- och omsorgsboende beläget på norr i Örebro med plats för 36 hyresgäster. Här finns omvårdnadspersonal, sjuksköterskor, arbetsterapeut, administratör och enhetschefer som alla arbetar tillsammans i team med den boende i centrum. Vår vision är att bli ett stjärnmärkt boende! Det innebär att hela personalen ska ha en grundkompetens inom demensvård, vilket vi kommer erbjuda utbildning inom. Boendet är fortfarande under nystart men vi är på god väg! Du som söker får därför en ypperlig möjlighet att vara delaktig i att bygga upp en verksamhet med rutiner och strukturer som säkerställer hög kvalitet och trygghet för hyresgästerna.
Kvalifikationer
Som undersköterska hos oss vill vi att du har ett starkt engagemang för människor och en positiv inställning. Du är trygg, professionell och tar ansvar för din uppgift. Vidare är du bra på att kommunicera och att arbeta med andra. Du ser det som en självklarhet att alltid ge ett gott bemötande och visar omtanke mot våra hyresgäster. Dessutom har du lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Tjänsten kräver att du behärskar det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med hyresgäster och övrig personal, samt dokumentera det som verksamheten kräver. Då arbetet innefattar digital dokumentation krävs god datorvana.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Krav:
• bevis om skyddad yrkestitel, alternativt omfattas av övergångsreglerna (tillsvidareanställd undersköterska den 1 juli 2023)
• erfarenhet av arbete inom vård och omsorg
Meriterande:
• erfarenhet av arbete med demensvård
• erfarenhet av arbete med psykisk ohälsa
• erfarenhet av att arbeta i dokumentations- och verksamhetssystem
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 3
Arbetstid: schemalagd dag/kväll och helg
Övrig information
Från och med den 1 juli 2023 är undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att du kommer att behöva ett bevis från Socialstyrelsen för att få anställning som undersköterska. I väntan på ditt bevis är det möjligt att få anställning som vårdbiträde. Hade du en tillsvidareanställning som undersköterska den 1 juli 2023 får du dock fortsätta använda titeln.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Innan du erbjuds en anställning inom vård- och omsorgsarbete behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 19 november.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67