OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Björksäter är ett fint och nybyggt vårdboende i centrala Hässleholm. Här finns lägenheter för personer med en demensdiagnos.
Det här erbjuder vi dig!
Att arbeta som undersköterska på ett boende innebär att du tillsammans med dina kollegor strävar efter att ge brukarna en meningsfull vardag.
Personlig omvårdnad och social aktivering är några av dina viktiga arbetsuppgifter. Vi jobbar efter att varje brukare efter egen förmåga ska klara så mycket som möjligt själv.
I rollen ingår att ge läkemedel vilket innebär att du behöver ta emot delegering från legitimerad personal. En annan viktig arbetsuppgift är dokumentation om brukarna för att säkerställa god kvalité och säker vård.
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på 81,12 % med schemalagd arbetstid natt samt helg med start enligt överenskommelse.
Hässleholms kommun vill ta tillvara på hela din kompetens och erbjuder dig heltidsanställning. Vid behov samarbetar vi med verksamheter i vår närhet, det innebär att arbete på mer än en arbetsplats kan förekomma. Du har alltid en huvudarbetsplats där du är den största delen av din arbetstid. Har du inte möjlighet att arbeta heltid är du välkommen att söka ändå.
Hässleholms kommun vill skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, för att du ska trivas, må bra och känna arbetsglädje. En viktig del är att erbjuda bra förmåner till våra medarbetare som tillexempel friskvårdsbidrag och möjlighet till byte av semesterdagstillägg mot lediga dagar.
Vem är du?
Du som söker har undersköterskeutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du ha erfarenhet från omvårdnadsarbete inom demens och av BPSD, då Björksäter är ett demensboende.
Du har ett stort intresse och vill vara med och utveckla äldreomsorgen. Du visar respekt för individen med ett gott bemötande och förståelse för andra människors behov och känslor. Eftersom du arbetar nära brukarna är det viktigt att du är lugn och trygg. Du kan ta ansvar för dina arbetsuppgifter, är flexibel och initiativrik samt har en god förmåga att skapa relationer och samarbeta med andra. Eftersom läkemedelsdelegering samt dokumentation kring brukare ingår i arbetsuppgifterna behöver du ha god kunskap i svenska, både i tal och skrift, samt god datorvana.
Du delar värderingar och förhållningssätt som beskrivs i https://www.hassleholm.se/jobb-och-foretagande/jobb-och-arbetsmarknad/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/var-medarbetar--och-ledarpolicy
Övrigt
Utdrag ur polisens belastningsregister, https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/, ska uppvisas före anställning.
Vänta inte med att skicka in din ansökan då rekryteringen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Om oss
Omsorgsförvaltningens uppdrag är att ge omsorg, stöd och vård till äldre personer, till personer med funktionsnedsättning och till personer som behöver hemsjukvård. Förvaltningen har cirka 1700 tillsvidareanställda medarbetare och omsätter drygt en miljard kronor. Omsorgsförvaltningen är indelad i fyra verksamhetsområden; ordinärt boende, särskilt boende, funktionsnedsättning, stöd och service samt resurs. I förvaltningen finns också myndighetsenheten och en stab med viktiga stödfunktioner som HR, ekonomi och IT. Vi är stolta över våra medarbetare och arbetar efter vår vision ”Hässleholms kommun erbjuder Sveriges bästa vård och omsorg utförd av de stoltaste medarbetarna”.
Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalité som syns, visar respekt för individen och sätter medborgaren i fokus.
Välkommen att bli en av oss!