OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20211095
Arbetsuppgifter
Som undersköterska ger du brukarna personlig omvårdnad, service och stöd genom att motivera och stimulera efter varje persons förutsättningar. I arbetet ingår medicinska insatser som utförs efter delegation av legitimerad personal.
Vi arbetar med kontaktmanskap, dokumenterar avvikande och viktiga händelser, arbetar med kvalitetsregistret Senior alert och BPSD och vi håller i aktiviteter och skapar socialt innehåll för brukarna. I rollen som undersköterska ingår även allt från matlagning, städning och tvätt till kontakt med anhöriga som är en viktig del i vårt arbete.
Vi söker dig som har en hög empatisk förmåga, ett stort engagemang för äldre människors välbefinnande och möjlighet till ett värdigt liv. Du är självständig och kan planera ditt eget arbete men har helhetsperspektivet i teamet och bidrar till ett gott samarbete för brukarnas bästa och för att främja en bra gemensam arbetsmiljö.
Vi är just nu i startgroparna med Kvalitativ bemanning på boendet, vilket innebär att en del av den schemalagda tiden är resurspass som man som medarbetare arbetar på alla husets avdelningar och täcker vakanser eller ledighet som uppstår. Ett samarbete som medför trygghet till våra boende då vi använder oss av vår egen personal och inte har så stort personalombyte.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad undersköterska och har erfarenhet från vård och omsorgsarbete. Utbildning och erfarenhet av att arbeta med personer med demenssjukdom är meriterande. Har du utbildning i personcentrerad omvårdad och kunskap om Life Care, Senior Alert, BPSD och Flexite är detta meriterande. Du ska ha förutsättningar och vara villig att få de delegeringar som förekommer inom yrket.
Som undersköterska hos oss har du ett stort engagemang för arbete med människor och god förmåga att samarbeta. Du är trygg i din arbetsroll och har ett gott bemötande med positiv inställning till förändring och utmaningar.
Du är bra på att kommunicera och kan anpassa dig till olika situationer och till individen. Rollen kräver att du har ett professionellt bemötande både mot brukare, anhöriga och kollegor och att du har förmåga att skapa trygghet och lugn även i stressiga situationer.
Du är ansvarskännande, har god empatisk förmåga och sätter alltid brukaren i centrum. Du har intresse för att arbeta med brukare med kognitiv svikt, är nyfiken och engagerad. Ett genuint intresse av människans välbefinnande skall vara en självklarhet för dig. Som person är du lugn och trygg samt har ett stort tålamod.
Uppdraget bygger på ett respektfullt möte mellan människor och kräver därför en god kommunikationsförmåga. Det krävs även att du har god erfarenhet av att dokumentera och upprätta genomförandeplaner. Då det ingår dokumentation behöver du kunna uttrycka dig väl i det svenska språket både muntligt och skriftligt och ha datorvana.
Om arbetsplatsen
Dekoren är beläget på det natursköna Lindeborg med nära till parker och många promenadstigar. Vi har även en vacker trädgård som vi vistas mycket i när vädret tillåter. Boendet riktar sig både till personer med demenssjukdom och med somatiska sjukdomar. Boendet har 2 plan, 4 avdelningar med totalt 37 lägenheter och vi har bemannat dygnet runt. Dagtid, måndag till fredag, finns sjuksköterska på plats. Läkare och rehab personal besöker boendet varje vecka.
Dekoren ligger centralt på Lindeborg med gångavstånd till Lindeborg centrum. Skånetrafikens bussar 7 och 33 stannar på Lindeborg, bara några hundra meter från boendet.
På Dekoren arbetar vi med respekt, kreativitet och engagemang utifrån mottot ”Varje dag är viktigast” bl.a. genom aktiviteter och trevliga måltidsstunder för att alla brukare ska känna att varje dag är viktig. Vi tillagar all mat på boendet. Vi arbetar utifrån ett salutogent synsätt och tänkande, det vill säga utifrån den enskildes individuella behov och resurser.
Vi i hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen är med våra 5 200 medarbetare Malmö stads näst största förvaltning. Vi har det samlade ansvaret för Malmös hemtjänst, vårdboende, mötesplatser, hemsjukvård och rehabilitering och dess biståndshandläggning. Tillsammans skapar vi en dynamisk och framtidssmart organisation. En organisation som kan möta dagens behov och framtidens utmaningar. Med engagemang, nyfikenhet och hjärta gör vi vardagen enklare för tiotusentals Malmöbor.
I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?
Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: 2021-06-01
Övrigt
Vi kommer att göra löpande urval och intervjua under ansökningstiden så välkommen med din ansökan redan idag.
Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal.
Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Malmö Stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98